Redaksjonen. Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Om ikke returprosenten på småelektronikk bedrer seg kraftig i løpet av året, blir det trolig pålagt pant på mobiltelefoner. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 At det ligger en brukt telefon i hjemmet er vel i utgangspunktet ikke noe problem? AtW Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg har skuffen full av mobiler. Venter nemmelig på panten Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Denne artikkelen er ihvertfall en stor oppfordring til å IKKE levere noe akkurat nå Lenke til kommentar
Løve Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) At det ligger en brukt telefon i hjemmet er vel i utgangspunktet ikke noe problem? AtW Å resirkulere en gammel mobil betyr at man kan hente ut metallene fra dem, og dermed slipper å utvinne nye metaller. For øvrig tror jeg mobilpant vil være en god ideé. Vi har verdens beste returrate for småelektronikk, men den er fortsatt latterlig dårlig. Å kaste elektronikk i søpla er noe av det verste man kan gjøre. Endret 11. mars 2011 av Løve Lenke til kommentar
DTR_92 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har skuffen full av mobiler. Venter nemmelig på panten Tror nok at jeg må skuffe deg der. Mobilpanten (hvis den kommer) vil nok kun gjelde mobiler kjøpt etter panteordningen ble satt i gang, hvis ikke ville vel alle verdens mobiler bli sendt til Norge for å pantes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 D'oh. Jeg har også massevis av mobiler liggende et sted som jeg hadde håpet å få pant på >.< Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har skuffen full av mobiler. Venter nemmelig på panten Tror nok at jeg må skuffe deg der. Mobilpanten (hvis den kommer) vil nok kun gjelde mobiler kjøpt etter panteordningen ble satt i gang, hvis ikke ville vel alle verdens mobiler bli sendt til Norge for å pantes Tror ikke det er noe poeng. Da EE-forskriften trådte i kraft i '99 omfattet den også historisk avfall uten at det ble noe problem. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 At det ligger en brukt telefon i hjemmet er vel i utgangspunktet ikke noe problem? AtW Å resirkulere en gammel mobil betyr at man kan hente ut metallene fra dem, og dermed slipper å utvinne nye metaller. For øvrig tror jeg mobilpant vil være en god ideé. Vi har verdens beste returrate for småelektronikk, men den er fortsatt latterlig dårlig. Å kaste elektronikk i søpla er noe av det verste man kan gjøre. Ja, det skjønner jeg, en hvorfor gjør det en brukt telefon i hjemmet til et problem? AtW Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 D'oh. Jeg har også massevis av mobiler liggende et sted som jeg hadde håpet å få pant på >.< Flyter over i min skuff og. Har tillome en fungerende Phillips fizz liggende.. Sparer i tilfelle man får pant på gamle mobiler Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 At det ligger en brukt telefon i hjemmet er vel i utgangspunktet ikke noe problem? AtW Å resirkulere en gammel mobil betyr at man kan hente ut metallene fra dem, og dermed slipper å utvinne nye metaller. For øvrig tror jeg mobilpant vil være en god ideé. Vi har verdens beste returrate for småelektronikk, men den er fortsatt latterlig dårlig. Å kaste elektronikk i søpla er noe av det verste man kan gjøre. Ja, det skjønner jeg, en hvorfor gjør det en brukt telefon i hjemmet til et problem? AtW Det er billigere å skaffe resirkulert metall enn å utvinne, så det er interessant for mobilprodusentene å få folk til å gjenvinne sine gamle mobiler. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 At det ligger en brukt telefon i hjemmet er vel i utgangspunktet ikke noe problem? AtW Å resirkulere en gammel mobil betyr at man kan hente ut metallene fra dem, og dermed slipper å utvinne nye metaller. For øvrig tror jeg mobilpant vil være en god ideé. Vi har verdens beste returrate for småelektronikk, men den er fortsatt latterlig dårlig. Å kaste elektronikk i søpla er noe av det verste man kan gjøre. Ja, det skjønner jeg, en hvorfor gjør det en brukt telefon i hjemmet til et problem? AtW Det er billigere å skaffe resirkulert metall enn å utvinne, så det er interessant for mobilprodusentene å få folk til å gjenvinne sine gamle mobiler. Selvfølgelig, men har man noe hjemme, så er det presumptivt ikke søppel? Det er vel bedre at det har en nytte som produkt enn at det resirkuleres? AtW Lenke til kommentar
Løve Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ja, selvfølgelig, men her tenker de nok på mobiler som folk har liggende og som de godt vet at de aldri kommer til å bruke igjen. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hmmmm... hva skal jeg da bruke som blink til luftgeværet mitt? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hmmmm... hva skal jeg da bruke som blink til luftgeværet mitt? Måker....! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ferdig med måker... liker når ting fyker opp i lufta - ikke ned fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg