Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For høy prosessorbruk (laptop)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en legtitim prosess som tar mesteparten av cpuen din. Jeg har googlet og googlet og etter det jeg kan se er det flere en deg som er plaget av at DcomLauncher

stjeler ressurser. Mange har løst problemet ved å enten disable funksjonalitet på forskjellige deler av lydinnstillingene sine, men det er jo kanskje en long shot.

Det er mulig du kan prøve og disable Dcomlauncher helt via Kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester, men jeg tar ikke noe ansvar hvis det går til skogen. :tease:

Lenke til kommentar

Skulle tro du har noe virus elller noe drit på maskinen som du ikke har fått fjernet.. Ta en scan med MBAM (malware bytes anti malware)

gjorde en full scan med malware bytes i går , hadde noe skit men fikk sletta alt , tok en til etterpå for og være sikker og da var det ingenting igjen;)

Lenke til kommentar

Det er en legtitim prosess som tar mesteparten av cpuen din. Jeg har googlet og googlet og etter det jeg kan se er det flere en deg som er plaget av at DcomLauncher

stjeler ressurser. Mange har løst problemet ved å enten disable funksjonalitet på forskjellige deler av lydinnstillingene sine, men det er jo kanskje en long shot.

Det er mulig du kan prøve og disable Dcomlauncher helt via Kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester, men jeg tar ikke noe ansvar hvis det går til skogen. :tease:

Hva er det verste som kan skje?

Lenke til kommentar

Jeg tror det værste som kan skje er at du ikke får oppdatert windows med patcher etc.

Det er nok best å la den kjøre.

Det kan også være at det er et virus som trigger denne prosessen. Kanskje du skulle sjekke nøyere?

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Jeg tror det værste som kan skje er at du ikke får oppdatert windows med patcher etc.

Det er nok best å la den kjøre.

Det kan også være at det er et virus som trigger denne prosessen. Kanskje du skulle sjekke nøyere?

Har jo allerede gjort full scan , hvordan kan jeg kjekke enda nøyere?;P

Lenke til kommentar

Vi må nesten regne med det ja. Tja, da er vi tilbake til hva det er som trigger denne oppførselen da.

Det er som sagt rimelig vrient å si, du kan jo google DcomLauncher så finner du det samme som jeg har sett på de siste timene. Det er nok bare å prøve og feile her, jeg ville nok begynt med å sjekke lydinnstillingene da det er det som kommer opp som årsak flest ganger.

Lenke til kommentar

Vi må nesten regne med det ja. Tja, da er vi tilbake til hva det er som trigger denne oppførselen da.

Det er som sagt rimelig vrient å si, du kan jo google DcomLauncher så finner du det samme som jeg har sett på de siste timene. Det er nok bare å prøve og feile her, jeg ville nok begynt med å sjekke lydinnstillingene da det er det som kommer opp som årsak flest ganger.

Skal gjøre det , har forresten et til spørsmål her siden det virker som du har peiling på dette her , har som sagt vert og sett på en del andre tråder og leste at noen sa at det kunne være et problem med fysisk ødelagt ram? asså jeg viste ikke en gang at ram kunne bli ødelagt , men er dette en mulighet?

Lenke til kommentar

Og en ting til , jeg har jo ingenting livsviktig på denne dataen , så kan det fikse problemet og bare liksom... slette alt og gjenopprette til fabrikkinnstillinger?

Lenke til kommentar

Jeg vil mene at ødelagt ram vil gi deg flere problemer enn økt cpu bruk. Jeg tipper at dette kan være relatert til driver innstillinger som nevnt over. En reinnstallering vil muligens kunne fikse det men hvis det er relatert til en eller annen driver så vil det sannsynligvis ikke løse noenting.

Lenke til kommentar

Du kan jo gi maskinen en reinstallering. alt+f10 under oppstart om du vil ha med alt drittet fra acer. Om du ikke vil ha det, bruker du en windows cd...

Men har du opptatert alle driverene? På min acer aspire 5920G hadde jeg problemer med at maskinen hang seg opp i alt, og veldig høy prosessorforbruk. Dette forsvant etter driveropptatering, men kom tilbake senere pga noen programmer som brukte mye ressusjer, og da var reinstall min løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...