Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For høy prosessorbruk (laptop)

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med for høy prosessorbruk på min Acer Aspire 7540G. Prosessorbruken kan være helt fin noen minutter så hopper den plutselig opp til 50% og så gjerne enda høyere uten at jeg kjører noen programmer i bakgrunnen, jeg har det samme problemet når jeg spiller spill , alt går helt fint og det er ingen lag så plutselig er det massevis av lag og så er det helt fint igjen , leste på en annen tråd at det kunne være fordi man hadde for mangen prosessorer kjørende ( jeg har som regel mellom 80 og 90 er 82 akkurat nå , men vet ikke hvilke prosessorer jeg kan avslutte , hjelp?

post-233496-0-69272300-1299840363_thumb.jpg

post-233496-0-21047300-1299840386_thumb.jpg

post-233496-0-47015700-1299840401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har en masse unyttige programmer som starter og kjører i bakgrunnen på denne maskinen.

Etter det jeg kan se på oppstarten din så kan du disable stort sett alle entries i lista du postet.

Apoint,Nagatray,CListart,Ravcpl64 og Avast er pekeplate, mus, grafikk og antivirus programmer som kan få stå.

Jeg er litt i tvil om Epowertray trenger å kjøre da den antagelig styrer power management på maskinen.

Hvis noe ikke funker etter at du har disablet dem i oppstarten så er det jo bare å enable dem igjen.

Lenke til kommentar

Du har en masse unyttige programmer som starter og kjører i bakgrunnen på denne maskinen.

Etter det jeg kan se på oppstarten din så kan du disable stort sett alle entries i lista du postet.

Apoint,Nagatray,CListart,Ravcpl64 og Avast er pekeplate, mus, grafikk og antivirus programmer som kan få stå.

Jeg er litt i tvil om Epowertray trenger å kjøre da den antagelig styrer power management på maskinen.

Hvis noe ikke funker etter at du har disablet dem i oppstarten så er det jo bare å enable dem igjen.

Sånn her da?

post-233496-0-89006800-1299849365_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvilke prosesser er det som belaster for mye?

i % eller kb? i % er de fleste på 0 o.o , men på kb så er det chrome.exe 46200kb , Steam.exe 35676kb , chrome.exe ( igjen? ) 33268kb , chrome.exe ( enda en gang) 26295kb . Soffice.bin 25420kb , explorer.exe 24812 , dwm.exe 18924 kb , og så en hel masse med 5k +- , til vanlig har jeg jo ikke chrome.exe åpen ( som er google chrome regner jeg med ) , men selvom jeg ikke altid har det oppe er prosessorbruken sån ca den samme , Steam.exe er vel steam? og det er pga at jeg lager i spill så den kan jeg jo ikke lukke , soffice.bin har jeg ikke peiling på hva r , men explorer.exe er vel toolbar og alt?. Men sån som jeg kjønte det på en annen tråd jeg leste her så er det at det er for mangen prosesser som som regel er problemet?

Lenke til kommentar

Trykk CTRL+SHIFT+ESC,

I det programmer som kommer opp, trykk på "PROSSESER" eller "PROCESSES".

Trykk så der det står CPU, for å rangere det programmet som bruker MEST øverst og MINST nederst.

Trykk = venstreklikk.

Lenke til kommentar

Så da er det prosess nr 2 fra toppen som er synderen?

I så tilfelle så er den relatert til lyd og kan visstnok disables.

Det er ihvertfall verdt å sjekke ut om det kan løse problemet.

Link til samme type problem med forslag til fix. DcomLaunch uses to much cpu

skjønte lite av det på den der linken , jeg prøvde og bare stoppe prosess men da restarta dataen min fikk en melding om at " strøm ble avsluttet feil " eller noe sånt? ( jeg har nå 66 prosesser i stede for nesten 90 så det er jo bra da? )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...