kjellramstad Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Det vanligvis problemfrie Excel begynte plutselig å skrive verdien 1 når jeg skriver 100, tallet deles altså automatisk på 100. Når jeg åpner filen er alle tallene rett, det står altså 100 der jeg opprinnelig skrev 100. Men straks jeg skriver inn 100 i samme ruten endres dette til verdien 1. Problemet har altså ikke noe med desimaler å gjøre. Tusen takk for en løsning på dette Kjell Endret 11. mars 2011 av kjellramstad Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Er vel en formateringsregel som kødder litt med deg vil jeg tro...? Marker feltene det gjelder å høyreklikk. Velg "Formater celler" og klikk på fanen "Tall" Marker "Tekst" på venstre side og klikk ok. Hjelper dette? Lenke til kommentar
arejensen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Har du satt på "Sett inn desimaltegn automatisk" ? Alternativer for excel -> Avansert -> Sett inn desimaltegn automatisk Om det er på, slå det av og prøv på nytt. Dette gjelder for office 2k7. Vet ikke med 2010. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå