Piloten Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har mistanke om lav HD-ytelse, SisoftSandra viser 8495 der det normale burde være 25000 også HD-check viser meget lave verdier) Mitt oppsett: WD 40 GB 7200, "80" kabel mot IDE 1 (ingen slave, på IDE 2 er CD + brenner)Ikke raid.I Bios har jeg satt AUTO.Jumper HD er satt til master. Hardisken er partisjonert i 3 partisjoner NTFS. Under enhetsbehandling er HD riktig registrert: Primær IDE kanal, enhet 0, ultra DMA-modus 5. Jeg kjører Win XP med standarddrivere (ikke oppdatert 4in1). Forøvrig: AMD xp 1700, Epox KHA 8+. Ellers fungerer alt OK. Hva kan problemet være, forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 11:46, Piloten skrev:Jeg har mistanke om lav HD-ytelse, SisoftSandra viser 8495 der det normale burde være 25000 også HD-check viser meget lave verdier)Mitt oppsett:WD 40 GB 7200, "80" kabel mot IDE 1 (ingen slave, på IDE 2 er CD + brenner)Ikke raid.I Bios har jeg satt AUTO.Jumper HD er satt til master.Hardisken er partisjonert i 3 partisjoner NTFS.Under enhetsbehandling er HD riktig registrert:Primær IDE kanal, enhet 0, ultra DMA-modus 5.Jeg kjører Win XP med standarddrivere (ikke oppdatert 4in1).Forøvrig:AMD xp 1700, Epox KHA 8+.Ellers fungerer alt OK.Hva kan problemet være, forslag mottas med takk! SiSoft tar hensyn til partisjoner. Så du må ikke se på index score om du har delt harddisken i flere partisjoner. Du må se på detaljene under. Buffer read osv. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Mulige årsaker: 1) Dersom HD/partiosjonene er "full(e)" kan dette føre til nedsatt lesehastighet. 10-15% ledig plass vil være bortimot optimal, dette kommer sef litt an på hvor stor partisjon det er snakk om. 2) Defragmenter partisjonene, også NTFS må defragmenteres for å fungere optimalt. Dog kan det jo være at du simpelthen må finne nye drivere. VIA kommer hele tiden med fixer o.l. Det svarer seg også å ta en titt i BIOS for å se om alle innstillingene er korrekte der. Lenke til kommentar
Piloten Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Takker for svar så langt. Her er detaljene i Sisoft.: Buf. read: 81/MB s Seqvential read: 9 MB/s Random read: 5 " Bufred read: 82 MB/s Seq. write: 15 MB/s Random write: 6 MB/s Average Acess time: 6 ms Hvordan ser dette ut, Kallevåg? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 14:19, Piloten skrev:Takker for svar så langt.Her er detaljene i Sisoft.:Buf. read: 81/MB sSeqvential read: 9 MB/sRandom read: 5 "Bufred read: 82 MB/sSeq. write: 15 MB/sRandom write: 6 MB/sAverage Acess time: 6 msHvordan ser dette ut, Kallevåg? Buffer read/write kan ikke bli bedre. Seqvential read/write burde vært noe høyere. Hvilken partisjon har du testet på C: (første partisjon) og hvor stor er den i MB/GB. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Kan hjelpe med en bios oppdatering av hovedkortet om ditt hovedkort har denne muligheten. Min harddisk gikk fra 6800 til 27000 poeng. Lenke til kommentar
Piloten Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Disken er delt i 3 partisjoner: C= 10 GB inneholder OS (win. xp F= 10 GB inneholder FS 2002 (flysimulator m/tilbehør) G= 20 GB ineholder Offic + "alt annet" Jeg har ikk oppdatert Bios, kjører med den som var på H K da jeg fikk det. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hvilken type WD disk er det, 7200 eller 5400RPM. Har du skjekket at UDMA er aktivert. Lenke til kommentar
Piloten Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Til Kallevåg: 1. 7200 2. UDMA er etablert Foreløpig takk! Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Via's egne drivere skal være bedre enn de som installeres fra MS. Det er ihvertfall stor forskjell i Win2000 og Win98SE når det gjelder dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå