Gå til innhold

canon eos 550 busy

Anbefalte innlegg

Mange ganger står det busy når skal jeg ta et bilde og jeg må vente noen sekunder til det går bort. Dette gjør at jeg mister mange gode motiv. Jeg er nybegynner så har ikke satt meg inn i kameraet enda. Bruker foreløbig bare de forhåndsinnstillte auto, uten blitz og personinstillingene.

Noen som har et enkelt tips om hva jeg kan gjøre eller er dette en ting jeg bare må godta?

Endret av Riona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lang lukkertid og high iso noise reduction skrudd på? Dette kan gjøre at kameraet bruker dobbel tid under eksponering - en "ekstra" eksponering med lukkeren lukket for å fjerne støy.

Har du skutt lange serieskudd med mange bilder så tett på hverandre som kameraet klarer, så tar det tid før kameraet får skrevet alle bildene ned til minnekortet.

Lenke til kommentar

Du får "tregt" kamera ved og bruke enkelte custom-funksjoner "C.Fn" som Trondster nevner over,og ved å bruke kort som ikke er optimalisert for kameraet samt bruk av den interne blitsen.Du får også litt tregere kamera hvis du tar både jpg og raw bilder samtidlig.

Begynn med og bruk et kort som er bedre en class6 og husk og formatere kortet i kameraet,de billigeste korttypene bruker ofte og skryte på seg høyere hastighet en de virkelig klarer så ville heller kjøpt anerkjente/anbefalte kort.Du burde også bruke formatering-funksjonen alle ganger du skal slette bildene istedenfor og benytte slette-funksjonen i kameraet samt og unngå og slette enkeltbilder underveis.

Responstiden til kameraet kan variere utifra hva du fotograferer også, er det mye informasjon i bilder tar bearbeidingstiden lenger tid. Og bruker du blits så er oppladningstiden til blitsen avgjørende hvor fort kameraet er klar til nytt skudd, dette kan du hjelpe på ved og kjøpe en ekstern blits.

Har du hvert inne i menyene og slått på funksjonere du synes ser kjekt ut ville jeg slått av de, alle funksjonere har sin funksjon i spesifikke situasjoner og kan gjøre mer skade en nytte i andre situasjoner, så hvis du har justert C.Fn funksjoner kan du resette kameraet til fabrikkinnstillinger.

Hvis du leser manualen så står det under alle C.Fn funksjonene en informasjonsboble som gir deg svar på hva som kan skje ved og bruke spesifikke C.Fn.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...