Gå til innhold

Klarer IKKE å hoste eller joine online spill i verken Worms Armageddon eller Worms Reloaded?


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner sliter noe VOLDSOMT med å få spilt Worms Armageddon og Worms Reloaded over nett, lokalt på samme nettverk så fungerer ting greit med Worms Armageddon over LAN delen i spillet men når vi skal spille over Internett (WormNET) eller spille Worms Reloaded som går via Steam så fungerer ikke ting i det hele tatt. Hva som er problemet forstår vi ikke helt, det har seg sånn at Worms Reloaded går via Steam så her burde det jo være nærmest helautomatisk ville jeg tro? Vi sliter jo ikke med å spille Serious Sam First eller Second Encounter HD med hver andre over Steam, eller joda det er ikke alltid det går så bra når jeg skal hoste av en eller annen grunn, men stort sett går det og det er alltid jeg som forsøker å dele først siden jeg har soleklart raskest linje av oss som skal spille men enkelte dager så går det rett og slett ikke at jeg hoster, men stort sett så går ting greit til nød hoster en av de andre, men hvorfor skal Worms Reloaded over Steam vise seg umulig?

 

Det som skjer er at jeg forsøker å sette opp og dele et spill og inviterer de jeg vil ha med (dette går via vennelista på Steam) men så stopper det, folk blir setter seg fast på "Downloading Game Style" akkurat som noe skjærer seg i det folk skal begynne å hente data fra mitt Worms Reloaded spill via Steam, men siden alt går via Steam sine servere så burde da ikke innstillinger på mitt nettverk ha stort å si? Skal andre prøver å dele så kommer vi oss hvertfall et skritt lenger vi er ikke lengre fast i lobbyen hvor folk når jeg hoster ikke klarer å laste ned spilldata fra meg overhode men når andre hoster så vil spillet fryse med "waiting for other players" etter noen få minutter ut i spillet og vi blir alle tvunget til å forlate spillet og når 3 av 4 spillere har gått ut så kan plutselig han siste sitte å spille på slutten mot seg selv.

 

Dette har vi lenge mistenkt at er en feil i selve Worms Reloaded og ikke Steam ettersom andre Steam spill fungerer tilsynelatende greit, derfor skaffet vi alle Worms Armageddon men dette spillet viser seg like problematisk!

Her gjør vi alt som spillet ber om, jeg skal dele et spill som routes via WormNET og de andre ser spillet mitt på serverlista online i spillet men INGEN kan koble seg til spillet mitt, alle blir bare kastet av så fort som de forsøker å koble seg til spillene jeg forsøker å hoste.

Det samme skjer når de andre skal forsøke å hoste spill, med engang jeg forsøker å koble meg til spillet så kommer jeg enten ikke til i det hele tatt eller så blir jeg kastet ut like fort som jeg kom meg inn.

 

 

Dette er jo utrolig rart i seg selv, men om vi forsøker å joine helt tilfeldige spill satt opp av andre random folk rundt om i verden så går alt fint? Vi kan brase inn på et tilfeldig spill hostet av en 12-åring i Japan og spille mot hverandre til hans store fortvilelse, men sette opp spill oss i mellom feiler momentant?

Både Worms Reloaded + Worms Armageddon støtter alt fra uPNP til gudene vet hva så normalt skal jo port-forwarding og diverse gå av seg selv, uansett så skal det jo ikke være nødvendig med port-forwarding for å joine andres spill men bare være nødvendig når du skal dele spill med andre? Og greia er at vi ikke kan koble oss opp mot hverandre selv om vi forsøker port forwarding, virtual server, DMZ eller noe som helst.

 

Når det kommer til nettverkproblemer så er det jo et hav av potensielle feil, spørsmålet videre er jo hvor vi skal starte og hvordan vi kan forsøke å løse opp i dette? Det er jo helt tydelig at det er et eller annet som skjer mellom meg og de andre som gjør at vi ikke kan koble oss opp mot hverandre, hva som gjør det aner vi ikke vi har forsøkt helt uten brannmur og anti-virus på alle maskiner, vi har forsøkt med litt port-forwarding og virtual server innstillinger og jeg har til og med en DMZ-adresse som jeg satt manuelt på min maskin uten at det gjorde noen forskjell? Kan det være at Internettleverandører faktisk blokkerer trafikk uten ifra som vi selv ikke kan styre? Jeg vet jo at norske Internettleverandører stort sett standard deaktiverer WAN Ping på modem / routere og dette kan vell kanskje gjøre det vanskelig for endel spill? Og dette er jo gjerne en innstilling som vi sluttbrukere ikke kan endre på fordi seksjonen er sperret og kun tilgjengelig for Internettleverandøren og endre på.

 

En annen ting jeg merker meg er at med "canyouseeme.org" så gir tilsynelatende samtlige porter utenom Port 80 "Error: I could not see your service on XXX.XX.XX.XXX on port (XXXXX)Reason: Connection refused" men dette er jo ikke det samme som at portene er blokkert og kan jo være et resultat av "WAN PING" er deaktivert i modem / router fra Internettleverandør? For jeg får error på alt jeg tester til tross for DMZ eller ei og det virker jo en smule snodig. Og dette gjelder oss alle forøvrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...