Gå til innhold

Billig Spill-lydkort Eller Dyrt Spill-lydkort!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger et billig lydkort som støtter mange om så ikke alle spill-lyd systemene der ute.

Og MÅ ha SPDIF ut.

 

Grunnen for at lydkortet skal stå for prosesseringen og en DAC for lyden.

 

Men jeg har ingen snøring på spill lydkort. Har et internt Realteck akkurat nå.

 

---------

 

Men! Finnes det et spillkort som har disse finessene og har en super lydutgang for headsett så er det sterkt vurdert.

Vurderer nå Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD

leser tester.

 

Dog skal lydkortet drive en Sennheiser 598 (dyrt ja, får vondt i magen av og se prisen) (55ohms Impedanse med en spike på rundt 200ohm ved rundt 200hz).

 

Så hva tror dere?

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De beste hodetelefonkretsene finnes på Essence ST/STX, hands down no contest. Om Creatives posisjonering (som visstnok er noe bedre enn Dolby Headphone og Asus' EAX-emulering) er viktigere må du bestemme selv.

 

Har du forresten kjøpt HD 598 enda? Hvis lyden og ikke utseendet er det viktigste kan du spare noen hundrelapper på å kjøpe HD 558 og bruke 10 minutter på å åpne dem og pælme ut de 2 skumgummibitene Sennheiser har puttet inn for å gimpe lyden. 558 og 598 har identiske drivere og nærmest identisk innmat bortsett fra skumgummien.

 

555 og 595 har samme forholdet, jeg har moddet mine 555 og fått merkbart åpnere lyd.

Lenke til kommentar

Følgende har skjedd:

 

Bestilte Creative lydkortet og Sennnheiser HD 598.

Creative lytkortet fra Komplett (tenkte på amentio, men sending fra fjernlager frister ikke)

 

Sennheiser headsettet var en drøm. Merket med en gang hvor utrolig mye bedre sangstemmer høres. Tilogmed min søster merket det.

Vi sammenlignet med Koss Porta Pro. Jeg sier bare en ting! Koss'et passer seg best til som et bruk og kast headsett.

 

Bassen på Sennheiser'n går lavt, veldig lavt. Men! Jeg har ikke noe og drive headsettet med enda.

Jeg så at headsettet har en peak på rundt 220/300ohm impedans ved 200hz. Og det sier seg selv at de blir litt tunge og drive ved bassområdet.

 

Sennheiser'en ble testet på en Xperia X10 Mini og en iPod Touch 3.Gen

Xperian greier og drive hodetelefonene okei. iPoden kan bli for svak.

 

Så neste ting er og hente Creative lydkortet (som kan drive hodetelefoner opp mot 300ohm impedans (Essence kan 600))

fra tollpost utleveringsplassen.

 

Edit:

Fikk mitt Sennheiser uten Serienummer, enten er det CDON eller deres leverandør som har fjernet det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1308206&st=0&p=17058171&fromsearch=1entry17058171

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...