Gå til innhold

Forskjell på ASUS P8P67 modellene? og litt andre sp rundt 1155 socketen

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny PC som skal brukes til alt mulig, deriblant Premiere og Photoshop.

1. Hva er forskjellen på Asus P8P67 standard, Pro og Deluxe versjonene? Har funnet ut at Pro og Deluxe har SLI mulighet, dette trenger jeg ikke. Er det andre ting man går glipp av?

2. Har prøvd å lese om man trenger å koble SSD disken til SATA 6 porten. Noen sier at disken ikke på langt nær er kjapp nok slik at man kan bruke SATA 3 portene + er ikke ofte SATA 6 portene ofte 3dje parts leverandører og ofte ikke like bra som de interne SATA 3 portene?

3. Hvilken hastighet kjører minne når man kjøper i7 2600K prosessoren er det kun 1333 Mhz? Siden man kun kan klokke multiplieren, så er det vel liten vits å kjøpe feks 1600 Mhz minne?

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. pro og delux er mer støtte for overclocking. Hvis du går for de dyrere kortene er de bedre på strøm styring ol. Stabilitet har alt og si når du clocker.

2. 2.gen i7 kjører på en 1155 socket. Denne socketen ble trukket av leverandøren fordi den hadde en feil på sata3 porten. 1155 ble så friskmeldt av asus og er nå tilbake på markedet. Jeg ville kjørt sata 6

3. Hastigheten på minne er begrenset av socketen til hovedkortet. Og det er jo alltid bedre med mer Mhz :D

Lenke til kommentar
3. Hastigheten på minne er begrenset av socketen til hovedkortet. Og det er jo alltid bedre med mer Mhz

På 1366 socketen så kan man jo øke FSB, og dra nytte av 1600Mhz, men vil minne kjøre på 1600Mhz på et socket 1155 system, eller vil den kun klare 1333Mhz?

Edit:

1. pro og delux er mer støtte for overclocking. Hvis du går for de dyrere kortene er de bedre på strøm styring ol. Stabilitet har alt og si når du clocker.

Så du får en annen BIOS (EFI?) på Pro og Deluxe kortet enn på standard kortet? Mulig jeg har missforstått, men er ikke nesten eneste overklokkingsmulighet på socket 1155 å kun øke multiplier og kanskje litt på cpu volten? Er ikke dette likt på alle kortene?

Endret av ken8
Lenke til kommentar
3. Hastigheten på minne er begrenset av socketen til hovedkortet. Og det er jo alltid bedre med mer Mhz

På 1366 socketen så kan man jo øke FSB, og dra nytte av 1600Mhz, men vil minne kjøre på 1600Mhz på et socket 1155 system, eller vil den kun klare 1333Mhz?

Edit:

Så du får en annen BIOS (EFI?) på Pro og Deluxe kortet enn på standard kortet? Mulig jeg har missforstått, men er ikke nesten eneste overklokkingsmulighet på socket 1155 å kun øke multiplier og kanskje litt på cpu volten? Er ikke dette likt på alle kortene?

skal klare det.

kortet kommer ikke med efi

'

nei. Det er ikke likt hvordan den takler strøm styring.

Endret av Gr@nitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...