Byggjordet Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har problemer med en 8 mnd. gammel Toshiba Satellite C650 med Windows 7 64-bit. Når jeg slår på maskinen går det en liten stund, så kommer "Windows laster filer", med en hvit statuslinje som fylles opp. Videre kommer Windows startskjerm uten Windows-logo. Etter at det har gått en liten evighet, kommer jeg til en blå skjerm der maskinen prøver en oppstartsreparasjon. Prøver så å klikke på avanserte alternativer, men får beskjed om at jeg ikke er logget på. Har prøvd å trykke på Escape, Delete, F4 og F8 for å få startet maskinen i sikkerhetsmodus uten hell. Er ikke så veldig keen på å sende pc'n til reparasjon. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Trykker du F8 nok da? Leser om flere som ja samme feil, og der får de startet i Safe-mode ved å trykke febrilsk på F8. Har du en recovery dvd? Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Den hvite linja og den lange oppstarten minner veldig om at disken din (i alle fall MBR) tror den er midt i en installasjon/recovery-prosess. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Trykk F8 under oppstart > "Reparer maskinen" og kjør systemgjennoppretting derifra (øverste valget). Her kan du gjøre et forsøk på å stille maskinen tilbake til et tidligere tidspunkt (naturligvis før feilen oppsto). Hvis ikke det hjelper kan du alltids kjøre recovery fra HDD (krever ingen CD/DVD). Dette gjør du under samme sted, altså "F8 - Reparer Maskinen", så nederste valg (Toshiba Recovery Manager). Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå