FpsStu Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Om kvelden blir rommet bekmørkt, selv om jeg jeg skriver bra uten å se, så hadde det vært kjekt med litt lys! reise seg opp og trykke på lysbryter er intet alternativ. Derfor kom jeg på denne artikkelen. Men hva hvis jeg satte en 30cm eller to 10cm katoder under Fx tastene og over tallene, backspace, insert, home og page up? Men vil seff lodde i tastaturet så jeg slipper å ha to ledninger fra tastaturet til datan. Men hvis jeg ikke tar feil, tar ikke katoder 12v, mens det bare er 5v i tastatur? kan jeg koble til for det, og få litt svakere lys (noe som ville vært kjekt, siden jeg ikke skal bli blenda av lyset heller...) Går vell fint uten inverter? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det funker IKKE uten inverter! Med kun 5v vil du neppe få nok lys, ved 10v vil det kansje være dimmet, men ved 5v tror jeg det blir for mye dimmet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 hvorfor funker det ikke uten inverter? så jeg har rett ang bare 5v kilde i tastaturet? Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Grunnen til at det ikke funker uten inverter er at inverteren er der for å transformere opp spenningen til ca 1000V vekselspenning. Da sier det seg selv at å koble et kaldkatoderør rett på en 5V likespenningskilde hadde fungert noe dårlig. Men selvom du hadde brukt inverteren så hadde ikke 5V vært nok til å mate transformatoren med nok spenning til at du hadde fått et nogenlunde synlig lys. Når det gjelder hvilke spenninger du kan finne i tastaturet har jeg ingen andre råd enn at du måler med et voltmeter. Lenke til kommentar
jostor Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det funker ikke uten inverter, fordi katodene skal ha nesten 1000V, frekvensen skal også være veldig høy. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det er helt riktig at det er 5v på tastaturet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 går for lazorleds istedet... gøyal idé da... Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Sleng en neonwire under tastene.. så for du heller leve med å ha en ekstra leding Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Neon Wire er jo et veldig fint alternativ da Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Neon Wire er jo et veldig fint alternativ da er det gjennomsiktige taster? eller bare vanlige hvite? har svarte taster... men... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 tegn på tastene med uv reaktiv tusj, så setter du en uv katode på skjermen, eller på en annen måte slik at den "lyser" på alle tastene... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 tegn på tastene med uv reaktiv tusj, så setter du en uv katode på skjermen, eller på en annen måte slik at den "lyser" på alle tastene... jeg hadde gått for leds, kanskje et par uv leds og uv lakk? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 http://www.neontrim.com/keyboard.html Der! Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 okey må si at det var genial ide... må ha det selv men et litt problem..hvordan i h.... skal jeg få det til med tastaturet mitt.... takk for alle svar... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hmm... Satt og funderte på en ting. Er det noen som forhandler Zippy Keyboards her i Norge? De har nemlig et slikt et sølv-tastatur med innlagt lys. Hadde vært noe til SunTek toweret mitt det da... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Noen som har fått til noe med Neonwire eller noe...Hadde vært kjempetøft med keyboard med light i da... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Noen som har fått til noe med Neonwire eller noe...Hadde vært kjempetøft med keyboard med light i da...Jeg har neonwire bak tastene i tastaturet mitt. (et Logitech Internett Explorer eller hva det heter) Prøvde først å bare legge wiren på den plata tastene er festa i, men det gikk dårli. Så jeg mått ta dremmelen fatt og lage et spor som jeg la den nedi. Det er dritt tøft! Lyser ikke så bra som på bilde til Crinos, men det er kanskje greit Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 ehh... er ferdig med prosjektet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå