Skyax Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Vurdere å begynne på Natur og miljøstudie i Bø til høsten. Noen som har gått det? Så lurer jeg veldig på hvordan Bø er som student"by". Bra? Dårlig? Mye festing? Lite liv? Lenke til kommentar
WasaDu Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Bø er ikke akkuratt noen ''by'', men har et slags sentrum. Kjøpesenter og noen butikker. Koselig feriested, og er sikker en ypperlig plass å studere. Vil nok si at det er en bra studentplass, pga der blir du ikke forstyrret av bylivet, som du feks ville blitt i Oslo, Stavanger, Tromsø osv.. Lite/ingen festing, ikke mye liv, men UTROLIG HYGGELIGE OG JORDNÆRE FOLK! Feriert der i 9 år, og vil gjerne tilbake. Vil du feste, ville jeg heller valgt å studert en annen plass, i og med at det bor ca 5800 personer i hele Bø kommune. Søk på wikipedia, snl, google osv, og se bilder. Håper dette var litt til hjelp. En stund siden jeg har vært der nå, så jeg kan muligens ha informert litt feil. Lykke til med å finne ut hvor du vil studere Lenke til kommentar
WasaDu Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Kan også si at Bø ligger ca 45 minutter fra Skien, og 20 minutter fra Notodden. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Bø er et høl, Skien er et større høl og notodden et jævla høl. Mye småkriminalitet, fyll, narko og helgevold. Bortsett fra det så skal det være et greit studiemiljø. Lenke til kommentar
WasaDu Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Nei, vil nå ikke si at Bø er et høl. Det ligger riktignok i et høl, men er ikke et høl. Har aldri vært i Notodden og Skien, så det kan jeg ikke si noe om. Tror ikke at så mange barnefamilier ville reist til Bø hvis det var mye småkriminalitet, fyll, narko og helgevold der.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Da har vi forskjellige erfaringer. Min erfaring er at det er et pil råttent miljø der. Studentmiljøet blir selvsagt noe anderledes. Så om man holder seg kun til studentene og er forsiktig med kontakten med vanlige Bø-folk så er det kanskje bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå