Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kongen av billig stasjonsvogn!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opel Omega 2,5 V6 Stasjonsvogn..

 

Disse har dog i 99% av tilfellene automatgir...

 

Har personbil utgaven selv. Rimelig fornøyd. Bare vær obs på rust og regreimskift

og jævli dyr i forbruk hviss det er bensiner og automat. men 2.2 liter bensiner manuell er rådyr i forbruk. snakker av erfaring siden jeg selv har hatt det ;)

 

og så ruster opel fort. nei kjøp deg en riskoker istede :)

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Here you go

 

Skoda Felicia 1,3 LXI Stasjonsvogn

 

68hk.. på en stv..?

Kan da umuli funke bra i det heletatt.

må da virkelig minst ha 120+ hk på en stv..

Eventuelt en diesel med masse NM..

Heste-krefter er overvurdert :)

Hehe neida men hvor ofte kan man få en 2000 modell stasjonsvogn til 20.000? :p

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Ingen som har nevnt Citroën XM? Det er jo virkelig kongen av rimeligere stasjonsvogner, med hydraulisk fjæring (der man kan justere bakkeklaringa selv), suverent mye plass innvendig og fabelaktige kjøreegenskaper...

Lenke til kommentar

Here you go

 

Skoda Felicia 1,3 LXI Stasjonsvogn

 

68hk.. på en stv..?

Kan da umuli funke bra i det heletatt.

må da virkelig minst ha 120+ hk på en stv..

Eventuelt en diesel med masse NM..

Heste-krefter er overvurdert :)

Hehe neida men hvor ofte kan man få en 2000 modell stasjonsvogn til 20.000? :p

omreg. utgjør jo 5K så en 1999 mod. er "bedre" kanskje hvis man evt. er avhengig av stramt budsjett.

 

Forøvrig er jo disse 1.3 motorene greie på den måten at de ikke har reg.reim, dvs. en bekymring mindre å tenke på

 

Eneste er at Skoda Felicia vel er plaget av rust, så kan være særdels lurt å koste på seg 1400 kroner i en understellsbehandling hos et eller annet anti-rust firma med det samme

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Citroën XM? Det er jo virkelig kongen av rimeligere stasjonsvogner, med hydraulisk fjæring (der man kan justere bakkeklaringa selv), suverent mye plass innvendig og fabelaktige kjøreegenskaper...

 

Ja virkelige gode biler som desverre ofte blir undervurdert. Er ikke mange andre biler du får med galvanisert karosseri og så høy utstyrs pakke. For en så rimelig penge. Diesel varianten er absolutt å foretrekke. Sterk som en bjørn i bakkene. Selv med tung last. Er kanskje ikke en "Merchedes" når det komer til utseende. Men komforten er like god. Veigrepet og kjøre egenskapene er MYE bedre! :tease:

Desverre har disse bilene også fått ett litt dårlig rykte blandt mange. Rett og slett fordi de er litt annerledes enn andre biler. De krever litt kunskap og verktøy når man skal jobbe på dem. Er mange av disse bilene som har blitt skrudd i stykker av ukyndige mekanikere. Men makan til bil for billig penge skal du lete lenge etter. :thumbup:

 

:innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vanskelig å si.. Noen bare går og går.. Andre bryter sammen støtt og stadig...

 

Kjenner folk med MB C klasse fra 1985 med automat.. gått over 600000 ute problem med automaten... Andre jeg kjenner med Audi A3 har vel måtte bytta automatkass hver 60000... Så varierer stort mellom bilene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...