chri-ot Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Sitter nå å innstalerer SC2! : D Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Sitter nå å innstalerer SC2! : D Gratiss, du har kjøpt deg et veldig bra spill. Flere timer med underholdning i vente. Aion er vel et rimlig PvP(Player vs Player) basert spill + jeg tror det er mnd betaling på det. Har ikke prøvd det ut selv. Du kan jo ta deg en titt på Rift (MMORPG), kom nylig ut og har blitt godt mottat av det jeg har lest på nette. Endret 11. mars 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Er et veldig morsomt spill så langt! Spilte en kamp på nett nå, ble pwna..der kommer han med svære romskip så sitter jeg med små krigere på bakken. Edit: Rift så bra ut, men skal holde meg til ett spill om gangen. Endret 11. mars 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 TS, her er hovedforskjellen mellom et MMORPG og et RTS. MMORPG: Man velger seg vanligvis en helt. Du velger rase, klasse og utssende på helten din. Du starter som regel i level 1, med veldig få skills/spells og dårlig utstyr. Spillet går derfor i å levle opp helten din og få bedre utstyr og skills/spells. Man gjør quester(oppdrag) alene eller i gruppe, dreper bosser på spesielle steder(instancer/dungeons) og kjemper mot andre spillere fra andre raser/allianser(PvP). Et RTS som starcraft består som regel i å bygge opp byggninger slik at du kan produsere tropper og kjøretøy du skal bruke til å bekjempe motspillere eller datamaskinen. Du levler ikke eller skaffer deg bedre utstyr på samme måte som et MMORPG, du starter fra scratch hver gang du starter en ny kamp. Håper dette besvarte hovedspørsmålet ditt om forskjellen mellom disse to Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Har funnet ut det nå, men takk alikavell! Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Lord of the Rings Online er et gratis MMORPG nå, hvor man også kan kjøpe ekstra ting med penger. Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Lord of the Rings Online er et gratis MMORPG nå, hvor man også kan kjøpe ekstra ting med penger. Hmm, kanskje jeg skal prøve det ut en gang i livet. Liker ikke konseptet med å kjøpe seg god Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Starcraft 2 er sett på som et av de beste RTS spillene som finnes. Den gode tingen er at du får tilgang til årevis med gode custom games. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Lord of the Rings Online er et gratis MMORPG nå, hvor man også kan kjøpe ekstra ting med penger. Hmm, kanskje jeg skal prøve det ut en gang i livet. Liker ikke konseptet med å kjøpe seg god Det gjør man ikke heller, så ikke noe problem det! Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Du kjøper karakterplasser, ridedyr og lignende Det jeg likte best med det er at du har startquester tilpasset rasene (som hobbit leverer du masse paier og brev) Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 mulig dette blir litt for mye, men i dette spillet er det en hel horde med build orders som så og si er essensielle og lere seg. Teamliquid (Ett proffesjonelt SC2 team) har en wiki om dette her: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Strategy#Specific_Builds Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Blir ikke for mye! Måtte kjøpe på elkjøp så ble desverre ikke noe hefte på meg. Fikk en kompis til å ta en match for meg i går, han hadde helt andre strategier en meg, det var tydelig at han hadde litt mer kunnskap om slike spill. Han vant så klart matchen 2v2. Jeg skal se på litt PRO matcher på youtube. @Gabbe: Takk for linken. Tror nok også jeg kommer til å sjekke ut Lord of the rings etter hvert. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Blir ikke for mye! Måtte kjøpe på elkjøp så ble desverre ikke noe hefte på meg. Fikk en kompis til å ta en match for meg i går, han hadde helt andre strategier en meg, det var tydelig at han hadde litt mer kunnskap om slike spill. Han vant så klart matchen 2v2. Jeg skal se på litt PRO matcher på youtube. @Gabbe: Takk for linken. Tror nok også jeg kommer til å sjekke ut Lord of the rings etter hvert. Du kan sjekke ut denne linken om du vil finne deg noen flere treningspartnere. Eneste måten med å bli dyktig i SC2 er å øve øve øve Hjelper også å se på videoer, kan lære mye av det. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 SC2 er et vilt artig spill om du ikke har noe imot å se på "casts" på youtube, med forskjellige guider og kommentatorer som snakker under pro-games og lignende, samt lese en guide eller to her og der. Det er timing, reaksjon og evner som blir satt på prøve, men er veldig intenst. Hemmeligheten ligger i stor grad i det å kunne holde oppmerksomheten din på 100 % i opp mot en halv time, og ikke bli lat og slappe av etter 10 minutter. Om du har venner som spiller er det rett og slett konge på LAN, og om du vil oppleve starcraft II er det antakeligvis nok å prøve deg fram i en uke eller to sånn at du blir rimelig god, og kan opprettholde en 50% vinn/tap ratio online, eller bare gi personen du spiller mot en utfordring. Det er lite som er mer digg enn å vinne Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Digger spillet! og takk for linken leon. Har bare et spørsmål: Er det mulgi å legge til "knapper" slik at om jeg. f.eks klikker på 1 så markeres alle SCVen e.l? Bare å legge meg til folkens: BiOLeet - karakter kode: 343 Hva synes dere om navnet mitt? slitter med dårlige navn spesielt på xbox live. Har nå funnet denne gamertaggen , men jeg synes det ser litt rart ut, kanskje den store Oen som gjør det? Noen som har forslag til noe bedre? ;P Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Digger spillet! og takk for linken leon. Har bare et spørsmål: Er det mulgi å legge til "knapper" slik at om jeg. f.eks klikker på 1 så markeres alle SCVen e.l? Bare å legge meg til folkens: BiOLeet - karakter kode: 343 Hva synes dere om navnet mitt? slitter med dårlige navn spesielt på xbox live. Har nå funnet denne gamertaggen , men jeg synes det ser litt rart ut, kanskje den store Oen som gjør det? Noen som har forslag til noe bedre? ;P Dobbelklikk på 1 unit (Scv, marine osv..) så blir alle i nærheten markert, så er det bare å holde shift eller control inne og trykke på et tall fra 1-9 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Digger spillet! og takk for linken leon. Har bare et spørsmål: Er det mulgi å legge til "knapper" slik at om jeg. f.eks klikker på 1 så markeres alle SCVen e.l? Dobbelklikk på en SCV for å velge alle SCV innenfor synsfeltet ditt i spillet, deretter kan du holde shift og trykke videre på andre scver du vil ha med, eller holde shift og dobbeklikke på en SCV for samme effekt men samtidig ha alle selected. Deretter holder du inne Control/ctrl eller shift og trykker enten på en av knappene ovenfor hjørnet til mapen som vist her: Eller holde inne shift eller control/ctrl og trykke på tallet 1 ovenfor din "Q" på tastaturet, så kan du velge noe annet, deretter kan du trykke på "1" igjen for så og velge alle de du hadde valgt. Dette gjelder for 1234osv. også. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Takk, fikk det til : D Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg har nå fått spilt spillet ganske mye, og funnet min favoritt rase: Protoss, men jeg taper veldig mye, og jeg bygger veldig sakte. Hvordan kan jeg få bygd raskt og mye? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Trening, vet du alt som er av researchs og sånt? Warp gates er for eksempel nødvendig for en protoss. En build som funker ganske bra er 4-gate. Den kan ta deg ganske langt opp på ladderen tror eg. Mot zerg: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/4_Gate_Push_%28vs._Zerg%29 All in mot toss: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Korean_4_Warpgate_All_In_%28vs._Protoss%29 Ikke så effektiv mot terran thou, men den kan jo vere det, dersom du ikke er så høyt på ladderen enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå