Gå til innhold

Formac Gallery 2010 vs Sony F500R CRT

Betroz

Anbefalte innlegg

Hei Slabbedasken...

Kjører nå dual skjerm med Formac Gallery 2010 og Sony F500R CRT. Trodde da at TV'n ville funke også da, men funker bare med 2 monitorer av gangen! Bildet er litt blurra på Sony'n også. Dårlige utganger på mitt Sapphire Radeon 9800 PRO....?

Formac skjermen har tydelig mye bedre kontrast enn Sony skjermen! Teksten er sylskarp (har på Cleartype i XP). Ser INGEN døde pixler heller.

Formac skjermen har en 0.255 mm dot pitch, mens Sony'n har 0.22mm. Jeg kan faktisk se forskjellen! Spessielt i video...

Testa litt høykvalitets quicktime video, og jeg må si at film blir fortsatt mye bedre på min CRT skjerm! Formac'n ghoster litt i raske scener. I spill er den bedre da. Men bruker Sony'n til spill.

Min konklusjon er at CRT er fortsatt best. Det at Formac skjermen har bedre kontrast har vel mye å gjøre med at min Sony begynner å bli gammel er er godt brukt. En ny og dyr CRT vil nok da har like bra eller bedre kontrast som Formac LCD'n.

Jeg angrer vel ikke på kjøpet. Formac skjermen er jo bra selv om teknologien har sine svakheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk så ondt i hode av å sitte foran en CRT skjerm så 50% av grunnen til jeg valgte denne var forde det var lcd med ingen flimring.

Selv har jeg ikke opplevd noe ghosting på dagens spill, men øyet mitt er sikkert ikke trent til å opdage slike ting heller ;-)

p

Jeg tror Formac er blandt de nyere lcd skjermene som gir skarpe gode bilder, men det jeg tror er årsaken til av folk kjøper lcd er:

1: ingen hz og flimring

2: skaprere 2d grafikk

3: liten vekt og tar liten plass

Jeg er ikke superkresen på ghosting osv, der jeg ikke merker dette noe serlig på skjermen (men så ser jeg også filmer i godstolen foran 32 tommeren :wink: ) ser sjelden filmer på lcd skjermen) blir som oftest surfing og spilling :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...