Gå til innhold

Ferdig oppsett trenger godkjenning av pros! asus p8p67 + gtx 580 ~11k uten skjerm

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har følgt litt med her i det siste da jeg også er ute etter en maskin med noe krutt i.

Resultatet jeg har kommet fram til ligger her (Samme listen):

https://prisguiden.no/profil/lister/123296

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903902&su=F99E399B-0973-417B-B09E-575FA8A40852

Har unlatt å ha med HD da jeg sannssynligvis kommer til å bruke en gammel disk jeg har liggende her, blir vel oppgradering til de nye SSD diskene etterhvert.

Mest usikker på om det er fysisk mulig med de minnebrikkene og den cpuvifta på det hovedkortet; har fått med meg enkelte erfaringer om at det kan bli trangt.

Valgte 850w corsair istedenfor 750w egentlig kun for å få en modular PSU, par hundrelapper i forskjell.

Vurderte også Corsair Graphite 600T Midi istedenfor Fractal en stund, men kom fram til at fractal er best for meg da jeg vektlegger decibel-nivå mer enn noe annet. Litt usikker på om jeg faktisk trenger den ekstra 140mm vifta.

Virker som at det er svært lite hovedkort ute for tiden siden ikke alle har fått inn de nye sandy-kortene. Falt helt tilfeldig på Asus-kortet, og det virker ganske bra (valgte delux over pro for den usb3-saken man kan ha på framsiden av kabinettet siden fractal kun har usb2)

Når det gjelder 580 GTX så virket det også som at gainward var kortet som skilte seg mest ut ifra resten av flokken. Har fått med meg at det er en del folk som heller vil gå for 2x 560, men tror jeg nøyer med med ett 580.

På skjermfronten antar jeg at det blir 27" dell eller 27" apple cinemadisplay (er så fin!:))

Ellers, ser det greit ut?

Endret av DuckHuntGun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut!

Men må kommentere kabinettet: Det er kun plass til to DVD-stasjoner. Siden du skal ha USB3-greia foran, vil den ta plassen til en DVD-stasjon. Med en DVD-stasjon i tillegg har du ikke plass til flere ting der. En annen ulempe med kabinettet er at det er kabinettdør, så hvis noe skal være koblet til de USB3-kontaktene foran, så må du ha døren åpen så lenge det er koblet til. Men på den annen side - det er et veldig støysvakt kabinett, antakeligvis et av de mest stillegående gamer-kabinettet på det norske markedet. Kabinettdøren gjør også at kabinettet får et stilrent design, og skal du ha USB3-enheter tilkoblet over lengre tid, kan du bare koble dem til bak (rett på hovedkortet).

Dersom du syntes de negative tingene med kabinettet blir litt viktige, så kan jeg anbefale Cooler Master CM 690 II Advanced. Denne har enda bedre lufting enn Fractal Design sitt kabinett.

Når det er sagt, så har jeg selv nettopp kjøpt et Fractal Design Define XL. Valgte dette kun fordi jeg skal ha et 6950-kort som blir litt langt for den mindre versjonen (dette er dog ikke et problem med GTX 580). Trenger selv ikke mer enn 2 frontpaneler, men det var jo en liten bonus at XL-versjonen har 4 i tilfelle jeg skulle ha behov for det senere. Men husk at dette tar mye mer plass.

Lenke til kommentar

Takker for kjapt svar!

Har ikke vurdert å gå ned til 2500k egentlig, ser det er 700 å spare der, men har ikke lyst å bli gneten når man først kjøper seg pc. :)

Har tenkt litt på det med kabinett selv, om det er så viktig å ha usb3 foran, mest pga det med døra, bekymrer meg ikke for antall plasser. Kanskje jeg skal droppe deluxe og gå for pro.. *tenketenke*

edit: vet noen om det følger kjølepasta med kjøleren, eller om slikt kjøpes i tillegg? I så fall, hvilken er gunstig?

Endret av DuckHuntGun
Lenke til kommentar

Er det vedlig lite ekstra med Deluxe over Pro versjonen.

-Dual LAN port og raid støtte på to kontrollere (tror det er veldig få som trenger dette)

-Usb 3.0 frontpanel (nyttig nok, men i alle fall ikke verdt prisforskjellen alene)

-styrket strømdel for cpu (Pro versjonen har en som er mer en bra nok)

-Power og reset knapp på kortet

2500K yter, som nevnt tidligere i tråden, like bra i spill.

Brukes maskinen til video encoding, eller andre cpu tunge oppgaver som kan dra nytte av HT, vil 2600K være litt raskere.

Brukte fornuften selv, og sitter med P8P67 Pro og 2500K.

Men må inrømme at det hadde vært litt gøy med en i7. Mens Deluxe versjonen av hovedkortet ser jeg ingen fordeler med for mitt bruk.

Følger kjølepasta med kjøleren, og den er i OK kvalitet.

Du finner bedre kjølepastaer, men forskjellene er nok helt marginale.

Riktig påføring har nok mye mer å si enn type.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...