Gå til innhold

Jesus fortjente å bli drept!

Anbefalte innlegg

Jesus starter et pøbelopprør hor det er meget sannsynlig at folk ble drept. Han blir henrettet fortjent spør du meg.. Ha gjør han så forskjellig fra alle andre religøse sektgærninger som dreper folk...

Hehe om du noen gang hadde åpnet en bibel hadde du visst at han MÅTTE drepes. Men hey, hva kan man forvente i en tråd der alle skal synes noe om en sak de virkelig ikke har peiling på.

Kan ha en sammenheng med at paulus står for 90% av all søpla i nye testamentet.

Tror du blander testamentene her, kompis, de andre synserne pleier å klage på gamletestamentet. :thumbup:

Enda godt du vet så voldsomt mye mer enn alle oss andre da. Hva vet jeg, jeg har jo bare lest bibelen perm til perm. (jeg skippet psalmene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...gni kudritt i småbarns sår...

... hvis man har sex med ett uskyldig barn så blir man kvitt AIDS...

Dette er ikke kulturarv, appelsinbrus & BuffyAnneSummers

http://no.wikipedia.org/wiki/Kulturarv

Sjamenn vil absolutt være en del av kulturarven, og således vil deres teknikker og det de lærer ut være en del av kulturarven.

Takk, var det jeg mente jeg og ja.

"Cultural heritage ("national heritage" or just "heritage") is the legacy of physical artifacts and intangible attributes of a group or society that are inherited from past generations, maintained in the present and bestowed for the benefit of future generations."

Men kun for å være grei kan vi jo si at eksempelet mitt ikke er kulturell arv, men det hjelper ikke stort da poenget i seg selv står like fullt. IHS er bare vanskelig, og unngår med overlegg å se poenget.

I stedet for å klage på vår argumentasjon kan du jo få lov til å komme med noe sjøl, som støtter din påstand?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

...gni kudritt i småbarns sår...

Dette er ikke kulturarv, appelsinbrus & BuffyAnneSummers

Sjamenn vil absolutt være en del av kulturarven, og således vil deres teknikker og det de lærer ut være en del av kulturarven.

Så var det det med å bevise at sjamaner har gjort disse tingene som nevnes.

Imponerende retorikk du kommer med her.

Strengt tatt er bevisbyrden din, fordi det først var du som skrev dette:

Denne oppfatning at det er et liv etter døden, finnes hos samtlige kulturer og er titusenvis av år gammel. Det er svært lite sansynlig at McHalvorsen & Co har rett, CypheroN

Finn beviser for at denne oppfatningen er sann KUN på grunnlag av at mange tror på det.

Enda godt du vet så voldsomt mye mer enn alle oss andre da. Hva vet jeg, jeg har jo bare lest bibelen perm til perm. (jeg skippet psalmene)

Ikke noe problem, du. Bare å spørre om du lurer på noe. :love:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Dette er ikke kulturarv, BuffyAnneSummers

Så var det det med å bevise at sjamaner har gjort disse tingene som nevnes.

http://www.reddbarna.no/nyheter/nytt-haap-for-aidssyke-i-mosambik

''Redd Barna kjemper også imot svært farlige og skadelige myter, som at sex med en jomfru kurerer aids. Dette gjør at stadig yngre jenter misbrukes og voldtas.''

Dette er verken sjamaner eller kulturarv, BuffyAnneSummers

Lenke til kommentar

Denne oppfatning at det er et liv etter døden, finnes hos samtlige kulturer og er titusenvis av år gammel. Det er svært lite sansynlig at McHalvorsen & Co har rett, CypheroN

Finn beviser for at denne oppfatningen er sann KUN på grunnlag av at mange tror på det.

Ikke mange,appelsinbrus men 99% av verdens befolkning. Tror du 99% tar feil ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dette er verken sjamaner eller kulturarv, BuffyAnneSummers

Blir litt tynt i lengden å komme med argumenter som dette, tjomi.

Dokumentasjon?

Endret av appelsinbrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se for dere at jeg sier at jeg er gud, og at hvis dere spiser 58 peanøtter mens dere er nakne hver søndag mellom kl 15:07 og 15:11, så skal dere få 10 millioner kr hver den 4. desember 2015.

Når da dere hadde spist peanøtter som beskrevet ovenfor helt frem til den datoen, så hadde dere innsett at det var bullshit, når dere ikke hadde fått pengene som lovet.

Så... Hva er det alle vil ha, men ingen noensinne kan få, og ingen kan fortelle videre til andre at de ikke fikk det..

"Liv etter døden" er en perfekt ting å love vekk..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dokumentasjon?

Kristne, muslimer, hinduister, budhister utgjør 90% av verdens befolkning, andre utgjør de resterende 9%. Alle tror det er et liv etter døden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dokumentasjon?

Kristne, muslimer, hinduister, budhister utgjør 90% av verdens befolkning, andre utgjør de resterende 9%. Alle tror det er et liv etter døden.

Det der er ikke dokumentasjon, det forstår du vel?

Lenke til kommentar

Dokumentasjon?

At en så stor andel tror på et liv etter døden, er ikke ensbetydende med at de vet det fins et liv etter døden. Din uoffisielle statistikk gir vel heller en god indikasjon på hvor mange som ønsker og håper på et liv etter døden.

Endret av Araketon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Hvis du ser på selve aspektet rundt Jesus sin bortgang, kan du være den du snakker om fortjener å dø.

Mange forventer at Jesus skal reise opp igjen, i en uvisst form - og formen kan godt være deg.

Ja, du (Trådlageren) kan nemlig være Jesus. Vurderer du det nøye, kan du/Jesus faktisk (ut i fra ditt utsagn) være suicidal, noe som vil demoralisere kristne i tidlig fremtid hvis forskning /konkrete tilfeldigheter peker mot deg som Kristendommens fysiske frontfigur.

Det jeg vil påpeke er at du må være forsiktig med hva du mener og sier på internett eller i offentlige medier. Å potensielt være en frontfigur for en vestlig verdens livssyn innebærer et visst ansvar. Ta vare på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At en så stor andel tror på et liv etter døden, er ikke ensbetydende med at de vet det fins et liv etter døden. Din uoffisielle statistikk gir vel heller en god indikasjon på hvor mange som ønsker og håper på et liv etter døden.

Om det i det heletatt er det. Har ikke sett noe dokumentasjon på de 99% hans enda (med forbehold om at det har gått meg hus forbi).

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Om det i det heletatt er det. Har ikke sett noe dokumentasjon på de 99% hans enda (med forbehold om at det har gått meg hus forbi).

Nei, jeg må si meg enig der. Det var derfor jeg la til "uoffisielle statistikk". :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...