iChristian Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ut i fra lovene på den tiden så kan man ikke se bort i fra at Jesus sin straff var på sin plass. Dette BLE regnet som et lite opprør. Men ut i fra TS begrunnelse, nei... Lenke til kommentar
Kaffikjelen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Viss Jesus fortente å verta drepen, fortel meg, kvifor måtte då farisearane ty til lygn for å få Jesus avretta? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Tja, for å konkurrere med Mao som drepte 40 millioner på 25 år måtte kristendommen (forutsatt at "kristendommen" er én enhet) drept rundt 3,2 MILLIARDER mennesker på to tusen år. Jeg har ikke eksakte tall, men det høres litt i overkant ut (heldigvis) Flott at du sammenligner kristendommen og dets følgere med Mao og andre despoter. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Så gå nå ut og brenn kristne... Bibelen > Den som graver en grav til andre, faller lett selv i den. Et Word-dokument på skjermen foran meg > Den som tror på Gud og andre ubeviste påstander er dust. 2 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Tja, for å konkurrere med Mao som drepte 40 millioner på 25 år måtte kristendommen (forutsatt at "kristendommen" er én enhet) drept rundt 3,2 MILLIARDER mennesker på to tusen år. Jeg har ikke eksakte tall, men det høres litt i overkant ut (heldigvis) Flott at du sammenligner kristendommen og dets følgere med Mao og andre despoter. Det var ikke jeg som påsto at kristendommen har mer blod på hendene enn andre. Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Alle som lager et så helvetes leven og mas flere tusen år etter sin død, fortjente å dø. Ville det da ikke vært mer logisk å ikke drepe han? Et Word-dokument på skjermen foran meg > Den som tror på Gud og andre ubeviste påstander er dust. «Vi eksisterer» er en ubevist påstand. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 «Vi eksisterer» er en ubevist påstand. Og hva er doktorens medisin mot Descartes "Cogito" om jeg kan spør? Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Update, jesus eksisterte aldri. 1 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) «Vi eksisterer» er en ubevist påstand. Og hva er doktorens medisin mot Descartes "Cogito" om jeg kan spør? Tanker er nødvendig for eksistens, men det gir ikke en forklaring på vår. Endret 12. mars 2011 av Dr. Van Nostrand Lenke til kommentar
soulless Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) For å omformulere meg: Kan vi tenke samtidig som vi ikke kan eksistere? Kan en allmektig ond demon faktisk narre ingenting til å tro at der er noe? edit: Den kartesiske tvil, i sin opprinnelighet, tviler på alt utenom sin egen eksistens (Je pense, donc je suis). Hvordan har du kommet frem til en forskjellig konklusjon; altså at eksistens er ubevist? Endret 12. mars 2011 av soulless Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Update, jesus eksisterte aldri. Da føler jeg meg pliktig i å fortelle deg at han er 1000 ganger mer bevist enn Abraham av forskere. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kanskje han eksisterte, men hallo, en mann som gikk på vannet, og gjorde vann om til vin? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Har ikke sagt det heller. Klart, han gjorde mye som er usannsynlig. Men kristendommen handler om livsstilen hans. Han var en god mann med gode gjerninger og hensikter. Han dømte ingen. Eks: Kvinnen som ble grepet i ekteskapsbrudd. Kristendommen handler om å leve opp til slik Jesus var. En god person. Hvorfor skal man dø for å være god? Endret 12. mars 2011 av triha Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jesus og hans "venner" vandrer i, (husker ikke hvor) en mann trenger hjelp, jesus spør, er du, (husker ikke helt hva han sier) men mannen svarer nei, så var han ikke verdig, så han hjalp ikke han, god mann, tjaaa, leste det i bibelen faktisk. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Kan ikke huske å ha lest om den. Husker du tittelen? I all hovedsak er det fortsatt slik at kristne ønsker å leve etter hans lærdom, da de føler seg som bedre mennesker av det. Man har noen retningslinjer, og en å måle seg opp mot. Sånn var det i alle fall for meg på den tiden jeg var kristen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 For ikke å nevne at Jesus ikke hadde noe i mot slaveri. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Update, jesus eksisterte aldri. Kanskje han eksisterte, men hallo, en mann som gikk på vannet, og gjorde vann om til vin? Det har da vel ingenting å gjøre med OM han faktisk eksisterte... For ikke å nevne at Jesus ikke hadde noe i mot slaveri. Det kan vel antagelig kalles å være farget av tidene man levde i, forutsatt at du har rett, jeg husker heller ikke hvor dette står... Hvis man overfører disse og andre situasjoner, som f.eks kvinnen som blir tatt for ekteskapsbrudd til i dag så vil man se at han antagelig ville vært i mot slaveri også... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hvor står det? Paulus’ brev til efeserne: 5 Dere slaver, vær lydige mot deres jordiske herrer som mot Kristus selv, med frykt og respekt og av et oppriktig hjerte. Var en skikkelig jævel denne jesusen.... Han var ihvertfall ingen gudesønn, for gudesønner vet at slaveri er galt samme hva slags år det står på kalenderen, så her er det ingen unnskyldning som passer selv for kristne.... Jesus som gudesønn er en løgn... Ikke var jesus serlig smart heller, bare hør på denne: " Han fikk se et fikentre ved veien og gikk bort til det, men fant ikke annet enn blad. Da sa han til treet: «Aldri mer skal du bære frukt.» Med det samme visnet treet. " (Fra Evangeliet etter Matteus) En gudesønn burde da ha visst at et fiken tre ikke bærer frukter utenfor sesongen, eller hva? Og hvorfor snakker han til et tree liksom? Er fyren åndsvak? Endret 12. mars 2011 av RWS 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har ikke sett de tekstene. Glad du gir gode, utfyllende svar. Får en + for den Allikevel mener jeg at det er mer godt enn ondt i denne mannen. Og det er det gode i han kristne ser opp til. Jeg jobbet som frivillig på en kristen konfirmasjonsleir, og jeg kan love deg at det aldri ble tatt opp noe av det der. Vi fokuserte på det gode i Jesus som person, og oppfordret konfirmantene til å prøve å leve opp til å være en god person som gjør gode gjerninger. Kan trygge deg med at jeg ikke er kristen lenger, men jeg det er fortsatt mange gode historier å lytte til som formidler gode budskap om å være en bra person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå