Grinchen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jesus starter et pøbelopprør hor det er meget sannsynlig at folk ble drept. Han blir henrettet fortjent spør du meg.. Ha gjør han så forskjellig fra alle andre religøse sektgærninger som dreper folk... 8 Lenke til kommentar
Alpha Centauri Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Så du synes alle som er annerledes skal bli henrettet? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zandreu Skrevet 10. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2011 Alle som lager et så helvetes leven og mas flere tusen år etter sin død, fortjente å dø. 30 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hadde de bare ikke brydd seg, som de fleste oppegående mennesker gjør nå til dags, så hadde ikke kristendommen vært særlig utbredt i dag. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Så du synes alle som er annerledes skal bli henrettet? Nei men folk som starter pøbelopprør hvor folk blir drept bør henrettes! 1 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jesus starter et pøbelopprør hor det er meget sannsynlig at folk ble drept. Hvilken Jesus er det du snakker om? 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jesus starter et pøbelopprør hor det er meget sannsynlig at folk ble drept. Han blir henrettet fortjent spør du meg.. Ha gjør han så forskjellig fra alle andre religøse sektgærninger som dreper folk... Tror vi heller bør ta et oppgjør med religiøs tro jeg og få kastet det religiøse tankegodset på søppla en gang for alle... For jeg kan ikke tenke meg noe i hele verden som har tatt flere liv enn religion oppover... folk har blitt drept i milliarder og alt fordi folk er dumme nok til å tro på påstander... Blir det noe dummere enn religion? Tviler sterkt... Hitler klarte det nesten, stalin likeså, men jeg må nok innrømme at kristendommen står på en klar førsteplass når det kommer til skikkelig håpløse påstander vi har drept andre over... Nasjonalisme og kommunisme varte ikke i to tusen år der påstandene om dem fremdeles ikke er bevist.... Så ja, i så måte fortjente ETTERFØLGERNE til jesus å dø, da jesus ikke engang i bibelen ber noen om å ikle seg bildet av liket hans på et kors og sette opp hus og drepe alle de som ikke tror på ham.... det er det fanklubben hans som står for, i deres higen etter å "bevise" (Les tvinge) folk til å forstå at kristendommen var det eneste alternativet.... Så gå nå ut og brenn kristne... 4 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ser ikke at jesus drepte noen, eller oppfordrer til mord. Har ei heller lest noe slikt i bibelen. Vil si at fokuset for hatet har havnet på feil sted her. 7 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Blir det noe dummere enn religion? Tviler sterkt... Hitler klarte det nesten, stalin likeså, men jeg må nok innrømme at kristendommen står på en klar førsteplass når det kommer til skikkelig håpløse påstander vi har drept andre over... Nasjonalisme og kommunisme varte ikke i to tusen år der påstandene om dem fremdeles ikke er bevist.... Tror Formann Mao (40 mill.) og Stalin (20 mill.) har et ganske solid forsprang ennå... (selv om det ikke er universell enighet om nøyaktige sifre). 1 Lenke til kommentar
Erav Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hmm, et raseri utbrudd på et forum. Jäg är inte rasist, jäg hatar alla Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Blir det noe dummere enn religion? Tviler sterkt... Hitler klarte det nesten, stalin likeså, men jeg må nok innrømme at kristendommen står på en klar førsteplass når det kommer til skikkelig håpløse påstander vi har drept andre over... Nasjonalisme og kommunisme varte ikke i to tusen år der påstandene om dem fremdeles ikke er bevist.... Tror Formann Mao (40 mill.) og Stalin (20 mill.) har et ganske solid forsprang ennå... (selv om det ikke er universell enighet om nøyaktige sifre). Har du noen formening over hvor mange inkvisisjonen tok livet av i de årene de holdt på med det? (Fra ca 1100 til 1500 tallet...) Hekse brenning, 100 års krigen mellom katoliker og luthersk troende kristne? Korstogene? Og da har vi bare såvidt skrapet litt i hva kristendom har holdt på med, de andre religionene er heller ikke fri for folkemord i million klassen, så jeg hadde vært litt forsiktig hadde jeg vært deg til å utrope "vinneren" her, for bare kristendommen alene har herjet i 2000 år og igen vet riktig hvor mange de har tatt livet av over de kristnes påstander om sin gud... Men bare det å drepe et menneske over disse påstandene er et menneske for mye, det kan du vel være enig i? 3 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har du noen formening over hvor mange inkvisisjonen tok livet av i de årene de holdt på med det? (Fra ca 1100 til 1500 tallet...) Hekse brenning, 100 års krigen mellom katoliker og luthersk troende kristne? Korstogene? Og da har vi bare såvidt skrapet litt i hva kristendom har holdt på med, de andre religionene er heller ikke fri for folkemord i million klassen, så jeg hadde vært litt forsiktig hadde jeg vært deg til å utrope "vinneren" her, for bare kristendommen alene har herjet i 2000 år og igen vet riktig hvor mange de har tatt livet av over de kristnes påstander om sin gud... Men bare det å drepe et menneske over disse påstandene er et menneske for mye, det kan du vel være enig i? Helt enig. Jeg kjenner ikke til tall fra inkvisisjonen osv, gjør du? Vi kan sjekke Google. Men som du selv sier, vær litt forsiktig med å utrope "vinneren"... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det blir vel mer eller mindre umulig å fastslå hvor mange som er blitt drept in the name of God? Spesielt hvis man tenker på alle de som ikke er blitt nevnt i historiebøkene, men som også ble offere for ''Guds vilje''. Men hvis man ser på hvem som har hatt mest tid på å samle lik så vinner jo klart kristendommen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Så gå nå ut og brenn kristne... Bibelen > Den som graver en grav til andre, faller lett selv i den. 1 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tja, for å konkurrere med Mao som drepte 40 millioner på 25 år måtte kristendommen (forutsatt at "kristendommen" er én enhet) drept rundt 3,2 MILLIARDER mennesker på to tusen år. Jeg har ikke eksakte tall, men det høres litt i overkant ut (heldigvis) 1 Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 For jeg kan ikke tenke meg noe i hele verden som har tatt flere liv enn religion oppover... Menneskene... Så gå nå ut og brenn kristne... Vittig... 1 Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) For jeg kan ikke tenke meg noe i hele verden som har tatt flere liv enn religion oppover... Menneskene... ehehe... håper det var ment som en spøk?Selv om Kill/Year ratio'en for religionen ikke er like stor som Mao osv, så er det ikke til å legge skjul på at religion har vært direkte begrunnelse for drap og massemord.Spørsmålet er likevell om disse menneskene hadde blitt drept uansett, og at religion bare gir folk en unskyldning?Stiller mine tvil til dette. Trolig hadde også fravær av eks Kristendommen ført til en mye høyere teknologiutvikling (les. Mørketiden i Europa), som igjen kanskje ville stoppet mye kriger og uenigheter vi i dag kjemper om?Edit:Tror ikke jeg vil si at Jesus fortjente å dø, selv om det var han som ga ideen om det meste som jeg kjemper mot i dag. På en annen side ville jeg ikke skutt Hitler heller, selv om alt han gjore var forferdelig. Man kan si at hadde det ikke vært for at Hitler førte til 2.Verdenskrig, hadde vi kanskje innsett for sent hvor farlige Atombomber faktisk er å krige med. Selfølgelig er alt dette TILFELDIGHETER.Suppekatten Endret 6. april 2017 av Suppekatten 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvilken Jesus er det du snakker om? Han Jesus som stoppet ofringen til jødene. For en blasfemist. Slik jeg lever. Ingen respekt for andres tro enn min egen. I Jesus ånd . Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Si at jeg blir utsatt for justismord og uskyldig dømt til døden. I ettertid gjør noen mennesker handlinger i mitt navn. Noen av disse handlinge er ekstremt ufine så jeg fortjente altså å dø. Makes perfect sense! 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Si at jeg blir utsatt for justismord og uskyldig dømt til døden. I ettertid gjør noen mennesker handlinger i mitt navn. Noen av disse handlinge er ekstremt ufine så jeg fortjente altså å dø. Makes perfect sense! Mitt poeng også.... Blir litt som å skylde på NSB for at DU ikke rakk toget når DU er forsinket og toget er i rute...... Men for all del, jeg har både sett og hørt folk har gjort det og.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå