DanieI Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Nå sitter jeg på iPhonen og er fortvilet over at jeg ikke klarer å fikse pcen til mine foreldre. Problemet er det at jeg ikke klarer å åpne noen programmer utenom Mozilla thunderbird, jeg er ikke helt sikker på hva de kan ha gjort men jeg tror de har åpnet en mail som inneholdt et virus. På den pop-upen som kommer opp når jeg prøver å åpne et program står det "Denne filen har ikke et tilknyttet program for utførelse av denne handlingen. Opprett en tilknytning i kontrollpanelet for antikrist av tilknytninger." Hvis det er noe jeg har glømt og ta med så er det bare å spørre, og jeg må takke på forhånd til dem som vil ta seg bryet å hjelpe meg. Mvh. Turbolax Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Får du tilknyttet programmer og filtyper i kontrollpanelet? Endret 10. mars 2011 av _Amund_ Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg har ingen problemer med noe i kontrollpanelet vis det var det du tenkte på. Edit:Skriveleif Endret 10. mars 2011 av turbolax Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvilkettt OS er det på pc'n? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Vet at det er Windows Vista service pack 1 men vet ikke om det er 32 eller 64 bit siden jeg har glemt hvor man sjekker det. Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Får du kjørt programmer direkte? Kan du evt. laste ned Opera på telefonen din, kopier over filen & kjøre den? Da kan du ta en online virus-sjekk. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Kontrollpanelet for antikrist av tilknytninger? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Får du kjørt programmer direkte? Kan du evt. laste ned Opera på telefonen din, kopier over filen & kjøre den? Da kan du ta en online virus-sjekk. Hvor kan jeg ta en slik virus-sjekk? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 F-Secure Har ikke testet, men verdt et søk. Se forøvrig googles søkeresultat for online virusscan. Lykke til! Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 F-Secure Har ikke testet, men verdt et søk. Se forøvrig googles søkeresultat for online virusscan. Lykke til! Funket ikke med den linken du linka til dessverre, fikk error der også Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Prøv å brenne en rescue disc med virusprogram. Du må nok bruke en annen pc for å lage den, men sjekk denne siden eller dette søket. Edit: Det virker som om du kanskje har fått Sircam viruset. Sjekk denne siden for hjelp med å fjerne det. Lykke til!! Endret 10. mars 2011 av insolvent Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Her har du fix for Windows 7: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html Her har du fix for Windows Vista: http://www.vistax64.com/tutorials/233243-default-file-type-associations-restore.html Muligens for Windows XP her: http://techie-buzz.com/how-to/how-to-restore-default-file-associations.html Kan muligens hjelpe deg Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 kjør cmd.exe (hvis mulig), og kjør derfra: sfc /scannow chkdsk Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 kjør cmd.exe (hvis mulig), og kjør derfra: sfc /scannow chkdsk Fikk ikke opp noen virus eller lignende når jeg prøvde. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Sjekk Sircamløsningen... Beskrivelsen passer til symptomene. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Sjekk Sircamløsningen... Beskrivelsen passer til symptomene. Skal gjøre det men tar det i morgen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå