farbror Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det er ingen menneskerett å være inne i en butikk, og eieren kan bortvise absolutt hvem han vil. Kilde? Et umiddelbart synspunkt: bortvisning i sin alminnelighet kan vel begrunnes i utøvelse av eiendomsrett, såfremt det ikke foreligger kontraheringsplikt for butikken. At det tilsynelatende ikke foreligger en menneskerettighet på et område gir aldri en konklusjon i seg selv. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Du er uskyldig , kommer inn i en sykkelbutikk & spørr om priser + div ting. så kommer en ildsinna mann (som jobber der) å skriker mot ansiktet ditt hvor er sykklen min?! DU TOK SYKKLEN MIN som kosta 25 000 kr ! Du aner ikke hva han snakker om , når han blir oppgitt kaster han deg ut. "BARE GÅ UT!! , UT MED DEG!!" Du er totalt uskyldig, Hva sier loven om dette? hvilke rettigheter har man da? kan man kreve erstarning for å ha blitt kasta ut fra en offentlig butikk sånn? eller skal man bare drite i det & glemme alt? EDIT: Det er 2 som jobber der. den andre mannen var borte. Har du gjort det nå igjen? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Det er ikke ulovlig å ta feil. Det er absolutt ingenting å henge seg opp i. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Du er uskyldig , kommer inn i en sykkelbutikk & spørr om priser + div ting. så kommer en ildsinna mann (som jobber der) å skriker mot ansiktet ditt hvor er sykklen min?! DU TOK SYKKLEN MIN som kosta 25 000 kr ! Du aner ikke hva han snakker om , når han blir oppgitt kaster han deg ut. "BARE GÅ UT!! , UT MED DEG!!" Du er totalt uskyldig, Hva sier loven om dette? hvilke rettigheter har man da? kan man kreve erstarning for å ha blitt kasta ut fra en offentlig butikk sånn? eller skal man bare drite i det & glemme alt? EDIT: Det er 2 som jobber der. den andre mannen var borte. Har du gjort det nå igjen? Det viste seg at sykkelbutikken så kunden tidligere med sin grønne sykkel på lang avstand & trodde at det var hans / butikkens sykkel. (sykklen til kunden var opprinlig fra biltema) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 så de beskylte en person på rein tro? og så viste det seg å være feil? denne kunden får vel lov til å hande der nå? synes at hvis man skal anklage noen for noen bør man ha bevisene på plass.. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 så de beskylte en person på rein tro? Jepp Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 det synes jeg var dårlig gjort av ansatte. Får han lov til å handle der nå da? om dette hadde vært meg hadde jeg ikke handlet der noe mer, og hadde jeg vært innom der engang fordi de ikke solgte deler noen andre steder, så ville jeg ikke akkurat vært så veldig hyggelig mot de.. men han hadde uansett ikke hatt noen sak. han hadde ikke kommet seg noe langt med den saken uansett, for han ble jo bare ropt til av en annsatt som tok feil, og ble bedt om å gå. Feil besluttning fra ansatt når han ikke har noen beviser.. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 det synes jeg var dårlig gjort av ansatte. Får han lov til å handle der nå da? om dette hadde vært meg hadde jeg ikke handlet der noe mer, og hadde jeg vært innom der engang fordi de ikke solgte deler noen andre steder, så ville jeg ikke akkurat vært så veldig hyggelig mot de.. men han hadde uansett ikke hatt noen sak. han hadde ikke kommet seg noe langt med den saken uansett, for han ble jo bare ropt til av en annsatt som tok feil, og ble bedt om å gå. Feil besluttning fra ansatt når han ikke har noen beviser.. Han skal ikke dit igjen, han virka sur naturligvis. vurderte anmeldelses saken men valgte å glemme saken & ikke handle der igjen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Det var et godt valg av han. Han hadde ikke kommet langt med anmeldelse, da den mest sannsynelig bare hadde blitt hennlagt.. Skjønner godt at han ble sur. Jeg ble bedt om å gå når jeg var i en butikk, bare fordi jeg bare kikket på ting og ikke kjøpte. Handlet der aldri etter det.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Poenget er at man kan ikke bare fly rundt og anmelde alle man blir sure på. Det er ikke sånn politiet fungerer, Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Poenget er at man kan ikke bare fly rundt og anmelde alle man blir sure på. Det er ikke sånn politiet fungerer, Vel, for å gå tilbake til sakens kjerne, så vil jeg si det er tilstrekkelig grunnlag for en anmeldelse for ærekrenkelse her. Om politiet gjør noe mer enn å henlegge, er en annen sak. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Anmelde for ærekrenkelse? Trodde de som brydde seg om sånt heller ville gått hen og tatt livet av den som krenkende part? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Som det er allerede er sagt. Det er nok nytteløst å anmelde det, selv om det er jo utrolig dårlig reklame for butikken å kjefte på og beskylde kunder for å stjele uten at dette er annet enn personlige synspunkter og løse påstander. Uprofesjonelt av den ansatte. Tror kameraten din burde tatt seg en tur til lokalavisa med historien så butikken får vite hva slags rykte de sprer med den slags behandling av folk EDIT: leif var her Endret 13. mars 2011 av janingar Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hvis han blir beskyldt for å være tyv uten å være det ville jeg latt være å oppføre meg og kle meg som en kjeltring. Hvordan kler en kjeltring seg? Hvordan oppfører en kjeltring seg? Hvordan oppførte vedkommende seg før han ble kastet ut? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 De fleste kjeltringer har slike svarte "bånd" med hull over øynene sine. Noen går også rundt i typiske fangedrakter og noen få, ytterst få, går med fengselsnummeret sitt på seg. 4 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Sånn ser skurker ut så da får han bare kle seg deretter. 7 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Sånn ser skurker ut så da får han bare kle seg deretter. hehe Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er ingen menneskerett å være inne i en butikk, og eieren kan bortvise absolutt hvem han vil. Det stemmer ikke helt. Men så lenge det ikke gjelder diskrimering, så kan butikksjefen nekte enkelte mennesker adgang. Men prøv ikke å lage en slik plakat på døra: "Utenlanske ingen adgang!" F.eks. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Kan man derimot lage et skilt hvor det står: "Personer som ser ut som han som stjal sykkelen min i forrige uke, ingen adgang."? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå