Dan-Inge Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hei Holder på å bestemmer meg for om jeg skal bruke Mediaportal eller XBMC, er noen +'er og -'er for begge. Jeg har allerede brukt og testet Mediaportal en stund, og må si jeg liker dette godt. Dog mangler f.eks muligheten til "online" trailer på filmene jeg har (direkte knapp..). Nå er jeg i gang med å teste XBMC og da med Aeon skin. Har her oppdaget at det er MANGE Aeon skin. f.eks: AEON Showmix 2.7 Aeon Nox AEON MQ 2 Aeon65 Av de har jeg har prøvd de 2 sistenevnte, og likte Aeon MQ2 best. Er dette det beste Aeon skinnet og skinner til XBMC forøvrig nå? Er det noe som jeg kommer til å savne fra Mediaportal (bortsett fra en større kontroll over innstilinger osv..)? Her er min liste over + / - så langt: Endret 10. mars 2011 av Dan-Inge Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har også brukt mediaportal en stund, men etter xbmc fikk pvr støtte (via mediaportal tvserver) har jeg konvertert fullstendig til XBMC. Det jeg liker bedre med XBMC er hastigheten ved navigering i menyer, og mulighetene på avspilling. Når det gjelder skin så bruker jeg det som er standard, det begrenser seg litt iom at jeg er avhengig av tv-delen som ikke alle skin støtter. (brukte streamedMP på Mediaportal). Det eneste jeg savner er å ha en meny for filmer og en for tvserier. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har også brukt mediaportal en stund, men etter xbmc fikk pvr støtte (via mediaportal tvserver) har jeg konvertert fullstendig til XBMC. Det jeg liker bedre med XBMC er hastigheten ved navigering i menyer, og mulighetene på avspilling. Når det gjelder skin så bruker jeg det som er standard, det begrenser seg litt iom at jeg er avhengig av tv-delen som ikke alle skin støtter. (brukte streamedMP på Mediaportal). Det eneste jeg savner er å ha en meny for filmer og en for tvserier. Hei Jeg bruker/brukte også SteamMP på mediaportal (nydelig skinn by the way..). Det jeg savner så langt i XBMC: - Se om de er tilgjengelig subtitles (Savner denne mest..) - Virker som jeg har mindre kontroll på hva som blir lagt til å ikke (hvilke filmer, fan-arts osv..) - At jeg ikke måtte stille inn alt på fjernkontrollen manuelt iMON PAD.. (som subtitle skifte osv..) - Litt usikker på om jeg liker utsende bedre. Jeg har så kraftig pc at jeg merker ingen forskjell i det hele tatt i menyene , om noe så er XBMC mindre smooth.. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg glemte å skrive i sted, jeg har ett Antec Fusion kabinett og støtten/virkemåten for displayet er bedre på Mediaportal enn XBMC. (når man først får det til å fungere). Ellers er jeg enig i at Mediaportal er overlegent på konfigurasjon/oppsett. (kan være derfor Mediaportalen min er tregere i menyer ) Endret 10. mars 2011 av dreuf Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har fiklet mye med Aeon, også flere versjoner tilbake, men i fjor høst prøvde jeg "Xperience" skinnet, tok en tid før jeg vennet meg til det og begynte å virkelig like det, men det som er så genialt med det skinnet er at alt bare virker..og er smooth, jeg føler egentlig ikke at jeg trenger å tweake noe .... Xperience, MCE remote plugin og opensubtitles support og du er "all set" Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Jeg bynte og bruke XBMC. Men nå bruker jeg boxee. Kjører boxee på tvskjermen fra pc. Er veldig fornøyd. Boxee scanner hele filmbiblioteket. Å sorterer det i et grafisk grensesnitt automatisk. På skjermen får man bilder og info om alle episoder /filmer. Kan laste ned subs direkte fra nett. Innebygd facebook og mye annet. Bruker android telefonen min som fjernkontroll. Funker bra! Første gang du prøver det, så vil programmet sikkert lagge da den scanner etter filmer. Når det er gjort er alt raskt og smidig. Endret 11. mars 2011 av Lakshore Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Har da fått til fjernkontroll iMON Pad. Lagt til alt av filmer (slet mye med dublikater, og noen feil i starten) Lagt til serier (slet med å få med alle, og få banner bilder i stede for posters, som passet til valgt visningsmodus). Har brukt ember-r for å få til bibeloteket (men den ødela trailer støtten, så måtte først scanne med XBMC, så med ember-r uten å scrabbe trailere..) Synes så langt at det blir mye styr, og vanskeligere å få med alt i forhold til Mediaportal. Men trailer støtten står så høyt, at jeg velger nok XBMC uansett. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 XBMC har støtte for nedlasting av subtitles via script. Det var tidligere støtte for Spotify via biblioteket, men det er litt styr å sette opp. Jeg bruker sickbeard til å oppdatere XBMC biblioteket automatisk. Får en notify inne i XBMC når ny episode er lastet ned. http://sickbeard.com/ Jeg har brukt både XBMC, MythTV og Mediaportal. Synes alle fungerer omtrent like bra. Lenke til kommentar
Nor_HoMEr Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg bruker XBMC og er veldig fornøyd med utseende og funksjoner, har for tiden Transparency! skin (det jeg liker best til film). En annen ting som er værdt å nevne er at det er mulighet for fjernkontroll via smart telefon som funker fjell (hvis du har iPhone eller Android). Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Kjører Mediaportal pga at den har en "native" TV-server og ikke er avhengig av tredje part på det området. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 MP har grei støtte for Spotify (og Grooveshark) via pluginen Rockstar. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 MP har grei støtte for Spotify (og Grooveshark) via pluginen Rockstar. Fikk ikke dette til å fungere spesielt bra, vet ikke hvorfor. Har uansett bestemt meg for å bruke XBMC til evnt Mediaportal/devs for mediaportal lanserer noe som gir meg trailer support fra "libary" slik som XBMC. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Skulle svært gjerne sett trailer funksjon integrert i moving picture, det hadde gjort mediaportal perfekt:-) Hvordan er forreseten tv-server delen i xbmc nå? sist jeg prøvde gikk det ikke å ta på pause og ta opp. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Burde undersøkt litt bedre før jeg postet her. Trailer er fint støttet i mediaportal og integrert mot filmene. Eneste jeg virkelig kunne tenkt meg i fra xbmc er fjernkontrollen de har til android. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Burde undersøkt litt bedre før jeg postet her. Trailer er fint støttet i mediaportal og integrert mot filmene. Eneste jeg virkelig kunne tenkt meg i fra xbmc er fjernkontrollen de har til android. aMPdroid finnes, har ikke testet det men ser jo ganske bra ut Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Det er ett par forskjellige alternativer under utvikling for Android, og i tillegg tror jeg IPIMP (tidenes navn btw)fungerer på Android også. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 ipimp har jeg testet. Det er tregt og unødvendig tungvindt i bruk. Kan ikke sammenlignes med xbmc sin remote. aMPdroid har jeg ikke testet, men skal se på det:-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 aMPdroid var helt perfekt:-) Får bare håpe det er tilpasset nettbrett også nå når det kommer på plass til uken:-) Takker så mye for tips:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå