Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med skole, motivasjon...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 18 år som mildt sagt sliter med motivasjonen.

Har gått første og andre på mekanisk, men fant ut at dette var ikke noe jeg ville trives med etter flere utplasseringer. Når går jeg siste året studiepåbyggende, som i bunn og grunn er en linje jeg IKKE har ønsket å gå. Spesielt da av den simple grunn at det fins kurs som sender meg rett i den retningen jeg ønsker.

Til nå har det egentlig gått til helvette på påbygg. Fikk IV i 3 fag og resten karakter 1-3.

Jeg er desverre en person som er svært avhengi av motivasjon får å få det til. Med en gang motivasjonen faller, så stuper karakterene og fraværet. Og nå ser det ut som jeg vil få såpass lave karakterer at jeg kunne bare ha droppet ut. Men da får jeg vel lånekassen i nakken -.-.

Noen som har forslag?

Noe man kan gjøre får å unngå og få lånekassen i nakken? evt ta flere fag som privatist så det kanskje blir enklere og få gode karaktere i noen fag??

Postet av anonym: d41108772122170d7352945b524aa1b5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal/skulle/har tenkt og ta ingeniør utdanning. Påbygg er ikke akkurat en plass hvor man finner motiverte skoleglade folk :p er vel mer umotiverte folk som har valgt feil :p

In fact, så skulle jeg egentlig begynne på forkurs for ingeniør, men ettersom det var noe kluss med søknaden så røyk den sjangsen.

Problemet er:

Dropper jeg ut nå får jeg lånekassen på nakken, vet ikke hvordan de gjør det med folk som dropper ut.

Dropper jeg ut har jeg og brukt opp alle de 3 årene vi har krav på...

Postet av anonym: c0efbc01bc36bdbfec7b2ee352ae89ac

Lenke til kommentar

Har har krav på tre års videregående utdanning, men han kan ta dem ut i løpet av de første fem årene etter ungdomsskolen er endt. Når det er sagt, så kjenner jeg flere som har droppet ut av en linje for så å begynne på en annen, selv om det betyr at de får flere enn tre år på videregående. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men det gjør sikkert rådgiveren på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...