ironic313 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har nylig fått en innteresse for aksjemarkedet og lurte litt på hva jeg bør se etter når jeg skal velge selskaper det er lurt å innvestere i. litt generelt om hvordan systemet fungerer eller linker settes pris på. jeg lurte også på på fra hvilken nettside slike handlere forekommer på. hvis noen har egne erfaringer å komme med så hadde det vært fint også : > Mvh Aksje entusiast Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Aksjer er krevende, er du forberedt på å tape (mye) penger mens du lærer? Lenke til kommentar
ironic313 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Regner med at jeg går på en smell eller to når jeg begir meg utpå det : ) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er du komfortabel med å lese bøker på engelsk? Lenke til kommentar
ironic313 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 har ikke noen problemer med det nei Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Skandiabanken har et aksjespill på Facebook, der kan du trene uten å tape penger. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Vil ikke si at aksjespillet er så altfor realistisk, der må man faktisk legge inn et bud som tilsvarer det en kursen ligger på. Vil ha satt opp en aksjekonto og følt med på hvordan markedet faktisk lever, er meget spennende tider nå. De aksjene du syns ser interessante ut kan du f.eks legge til i en overvåkningsliste og føle med på, så ser du fort om det var lurt eller ei uten å tape noen penger på det EDIT: Anbefaler deg også i å lese bøker og lære om tekninsk analyse. Endret 11. mars 2011 av Nickless Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Noen bøker: Essentials of Investments – Bodie/Kane/Marcus. Enkel lærebok som tar deg gjennom logikken og noen grunnleggende regnestykker. The Black Swan – Taleb. Om usannsynlige hendelser og feilslått overtro. A Random Walk down Wall Street – Malkiel. Om evnen til å spå markedet (eller mangelen på sådan). Det burde være en grei start. Om du bestemmer deg for å skulle begynne å analysere enkeltselskaper trenger du også en bok (eller et kurs) i corporate finance. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) En grei start er å laste ned og lese Aksjer for alle. http://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Produkter-og-tjenester/Publikasjoner/Aksjer-for-alle Endret 12. mars 2011 av Mythos Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Siste nummer av Dine Penger har også som cover-saken om hvordan komme i gang med aksjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå