.Anders. Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hallo Jeg tenkte å ta sikkerhetskopi av bildene på iPhoto. Jeg vet det er mulig å sikkerhetskopiere hele Macen, men er det mulig å bare velge enkelte ting som f.eks iPhoto? Jeg har prøvd å dra albummene over i harddisken, men det nytter ikke.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Lenge siden jeg har prøvd dette på en mac nå, men mener å huske at du kan finne bildene på harddisken, i en mappe, tror det er en mappe som heter bilder der, og jeg bare kopierte over innholdet til en ekstern disk. Jeg har ikke prøvd dette siden jeg brukte en imac, som er over 2 år siden.. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Har en mappe som heter "Bilder" ja, men når jeg trykker på "iPhoto Libary" kommer jeg inne på iPhoto og får samme problem igjen, så det fungerte ikke. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 så mappen på harddisken, altså igjennom finder, ser du bildene der? mener ingen mappe som heter bilder i iPhoto. Skal da gå an og ta backup direkte fra harddisken. Men hva med å lage en ny mappe på f.eks skrivebordet, og markere alle bildene i iPhoto, og dra de over til mappen. Kommer de opp i mappen da? om så, kan du vel ta backup derifra? Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Fant den ikke da jeg søkte og det fungerer heller ikke å legge i mappe MED MINDRE jeg kopierer bildene, men det tar mye lenger tid og er mye mer tungvindt. Må få kopiert albumene. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Dette er slett ikke så vanskelig som det kan virke. iPhoto-biblioteket ditt ser riktignok ut som en fil, men det er egentlig bare en mappe som er pakket pent inn. For å overbevise deg selv om at dette stemmer kan du ctr-klikke (/høyreklikke) på fila og velge «show package contents». Her vil du kunne bla deg rundt i bildefilene, med metadata etc. Med andre ord: har du en sikkerhetskopi av iPhoto Library-fila har du en sikkerhetskopi av bildebiblioteket ditt. Trenger du å gå tilbake til å benytte deg av sikkerhetskopien – enten på samme eller ny Mac – holder du inne alt-knappen mens du starter iPhoto, og velger rett fil som kilde til biblioteket. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Nydelig! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå