Gå til innhold

[Løst] Kan jeg kjøpe dette GFX kortet til 2 år system..

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg kan kjøpe et nytt skjermkort til 2 år gammelt system.

Da tenker jeg på om dette EVGA GeForce GTX 460 1GB

Vil det passe med mitt nåvæerende system eller må jeg kjøpe nytt hovedkort?

Grunnen for at jeg kjøper nytt skjermkort er fordi det tok kveld i går, og jeg orsker ikke ponge ut flere tusen kroner for et kort som ikke fungere til mitt system engang.

Passer mitt system til det:

PSU: Corsair TX 750W

Hovedkort: M3N78-EM Socket AM2+ [bIOS oppdatert til siste versjon 2701]

CPU: AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core

Minne: Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB KIT

Takk til alle svar som måtte komme :thumbup:

Endret av Soles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker helt fint det, du vil ikke trenge å oppgradere noen av de andre komponentene :)

Ellers vil jeg sterkt anbefale deg å vurdere Gainward GeForce GTX 560Ti, en nyere generasjon av kortet som bare koster 300 kroner ekstra. Her er det en betydelig ytelsesforbedring i forhold til et GTX 460! :)

EDIT: Du kan jo se selv hvor mye bedre GTX 560 Ti er i forhold til GTX 460 på hardware.no sin test her: http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_560_ti/80710/5

Endret av Mathias-S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke det passe ?

Hovedkortet ditt har 1.stk PCI-Express x16 slot med rev.2.0 for PCI-Ex VGA kort.

Såfremt du kjøper et grafikkort du får fysisk plass til i kabinettet , og at PCI-Ex x16 porten din faktisk fungerer er ikke hovedkortet/cpu/PSU/minne noe problem.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Funker helt fint det, du vil ikke trenge å oppgradere noen av de andre komponentene :)

Ellers vil jeg sterkt anbefale deg å vurdere Gainward GeForce GTX 560Ti, en nyere generasjon av kortet som bare koster 300 kroner ekstra. Her er det en betydelig ytelsesforbedring i forhold til et GTX 460! :)

EDIT: Du kan jo se selv hvor mye bedre GTX 560 Ti er i forhold til GTX 460 på hardware.no sin test her: http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_560_ti/80710/5

Takker :) da blir det GeForce GTX 560Ti

Så kan jeg forhåpentligvis kjøre Crysis 2 og BC2 i DX11 ;)

Det jeg hadde før som tok kvelden XFX GeForce 9800 GTX 512 MB som ikke kan hevde seg mot GTX 560Ti er jo en stor forskjell :D

Hvorfor skulle ikke det passe ?

Hovedkortet ditt har 1.stk PCI-Express x16 slot med rev.2.0 for PCI-Ex VGA kort.

Såfremt du kjøper et grafikkort du får fysisk plass til i kabinettet , og at PCI-Ex x16 porten din faktisk fungerer er ikke hovedkortet/cpu/PSU/minne noe problem.

Enesten tanken jeg tenkte på var at GDDR5 skulle ikke fungere på mitt hovedkort.

Det var den eneste grunnen at jeg var usikker på om jeg kunne kjøpe det skjermkort.

Nok med space i kabinettet vil jeg tro, alt av kabler er stripset og ikke noe rot :D

Lenke til kommentar

GDDR(X) brukes internt på grafikk kortet og har ingen relevans til hovedkortet og dets enheter mtp kompabilitet.

Skjønner :) takker alikavel for hjelpen jeg fikk ;)

Da er det bare å roe ned nervene fram til neste uke :D

Blir vell 360 gaming framover vil jeg tru :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...