Pid0s Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 ... så skole pcen min har egentlig 4 gb RAM, men har blitt begrenset til 2,75 gb -.- Så spørsmålet mitt er om det er noe jeg kan gjøre for å skaffe tilgang til det fulle RAM potensialet eller må jeg fortsette og irritere meg over dette? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har du 32- eller 64-biters operativsystem? Lenke til kommentar
Pid0s Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 såpass takk for opplysningen ihvertfall Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) PCI enheter benytter minneadresser (såkalt MMIO - Memory Mapped I/O adresses) Det disse (PCI device enheter) benytter av adresser til I/O blir da selvsagt ekskludert fra system minne og antall mengde system ram blir da resusert da adressene for å adressere minnet blir brukt til MMIO. Eneste du kan forsøke er å deaktivere device enheter du ikke benytter i enhets behandlig. Normalt er ca 3.2GB tilgjengelig. Har du en laptop med discrete graphics kan også grafikk løsningen legge beslag på system minne. Endret 10. mars 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Problemet er at du kjører 32bit. 32bit har støtte for ca 3,25gb. om du har et intergrert grafikkort eller et som ikke har eget minne, så vil den også stjele minne fra ram. bytt til 64bit system og du kan bruke all ramen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå