Gå til innhold

CPU,HK og RAM max 4K for Virtualisering

Anbefalte innlegg

Hei

Leter etter hovedkort,cpu og ram (max4K) til en server som skal kjøre Hyper - V + noen vm'er

har sett litt på Intel Quad Core i5 760, men har ikke peiling hva som gjelder av HK som er greie til virtualisering

hadde vært best om varene er på lager hos www.ps.no

på forhand takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde sett litt på den nye sokkelen; 1155 Sandy Bridge. Ettersom jeg har forstått det begynner Intels HyperThreading å jobbe ganske effektivt med Hyper-V, noe som gjør prosessoren i7-2600 interessant. Var dog smått med hovedkort igjen hos ps.no, men ser det er en rekke kort med B3-stepping (med utbedra sata-kontakter) på vei inn i løpet av ei uke eller to. 8GB ram kan være kjekt med flere VMer. Blir tett oppmot smertegrensa rent økonomisk, men et mye bedre alternativ rent ytelsesmessig i forhold til den "utdaterte" 1156-sokkelen.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg da å gå for en Intel Quad Core i5-2500K, som er nyere, koster like mye, og yter mye bedre. Den har også VT-x (Virtualizing Technology). Dessverre har ikke PS.no enda fått inn hovedkortene som brukes av i5-2500k (LGA1555). Det står på ps.no at varene kommer på lager 22. mars.

Derfor vil jeg anbefale deg å vurdere å kjøpe varene fra en annen nettbutikk som har dem på lager. Komplett har alt du trenger på lager, og du vil spare et par hundre kroner ved å kjøpe derfra:

Prosessor: Intel Core i5-2500K (hvis du vil ha hyperthreading, bør du gå for i7-2600k - men dette har ikke noe med Hyper-V å gjøre. Hvis du ikke vet hva hyperthreading er, så bør du holde deg til i5-2500k).

Hovedkort: MSI P67A-C45 (hvis PC-en skal brukes til gaming, overklokking eller liknende, så bør du vurdere ASUS Sabertooth P67 i stedet)

RAM: Kingston ValueR 1333MHz 4GB (hvis du vil ha 8GB i stedet, kan du kjøpe 8GB-versjonen).

Dette vil komme på ca 3000kr, og vil være mye bedre enn et oppsett basert på i5 760. Hvis du kjøper dyrere hovedkort og mer RAM kommer det nærmere 4000.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Takker for rask respons!

skal brukes til ren server/virtualiserings miljø. har egen rigg for gaming.

skal vel også sette opp software RAID.

PS.no var et ønske for de holder til der jeg bor og skulle gjerne hatt delene før/til helga.

ser ikke ut som komplett har noe express levering lengre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du får ikke delene før helga fra PS.no uansett siden de ikke er på lager, dessverre. Komplett har mulighet for Postens "Hjem på kvelden / på døren", men det da får du det hverdagen etter. Siden Komplett vil sende det i morgen, så får du det på mandag, så da er det ikke så mye å tjene på det...

Du kan velge i5 760 hvis det er absolutt krise, men i5-6500k er såpass mye bedre at det vil være verdt ventingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...