Vamos Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Får ikke lyden fra TV'en igjennom recieveren. Har en HDMI kabel fra HDMI out på recieveren og inn i TV'en. Signalet inn i TV'en er analogt. Vet ikke helt hva slags info jeg bør slenge med, så dere kan eventuelt spørre etter det dere trenger. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Bump. Finnes det ingen med receivere og som har vært igjennom et slikt oppsett før? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Du må ha en kabel fra audio-out på TV til audio-in på AVR (recieveren). HDMI-kabelen fra HDMI-out på AVR til HDMI-in på TV kan kun overføre signal ut fra AVR til TV, ikke motsatt vei. Edit: Bare så jeg forstår deg rett: Du skal ha lyden fra TV ut gjennom høytalere via AVR, ikke sant? Eller skal du ha lyd fra en ekstern kilde tilkoblet AVR ut fra TV-høytalerne? Edit2: Ser jo nå at recieveren din støtter "Audio Return Channel" og det skal da la seg gjøre å unngå bruk av audiokabel fra TV til AVR. Du skriver dog ikke hva slags TV du har. Kan det være at den ikke støtter dette? Endret 11. mars 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Mulig jeg glemte å nevne det, men er hverken lyd eller bilde per nå. Riktig, både lyd og bilde skal igjennom AVR. Har denne TV'en, som ikke er av de nyeste. Den støtter neppe Audio Return Channel. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Når er det du hverken får bilde eller lyd? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Når jeg velger TV/CD på input-velgeren. Et annet forum forklarte at jeg ikke får lyd eller bilde siden jeg har en HDMI-input, og ikke output. Den kan ikke sende lyd/bilde. Er det nå jeg må i gang med en masse andre kabler? Jeg vil få lyden igjennom receiveren, samtidig som jeg også får sendt bildet igjennom for upscaling. Lenke til kommentar
agito Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nøyaktig hva er kilden din? Og er kilden din koblet til reciveren eller til TVen? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Analog kabel-tv, en standardtypen av hvite kabler man strekker rett i tv'en. Videre har jeg koblet en HDMI kabel mellom TV'en sin input og receiverens output. Setter så på TV/CD, men ingenting skjer. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Da har jeg fått ordnet en audio-kabel i mellom TV'en og receiveren. Får lyd i 2.0, noe som vil si at jeg har 3 høyttalere + sub som ikke får lyd. Hva kommer dette av? Det samme gjelder forøvrig for den innebygde tuneren. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Fordi signalet ditt bare er i 2.0. Hvilken audiokabel har du brukt, en med "hvit og rød" ende? Du kan enten skalere opp lyden til fem kanaler på recieveren (hvis den støtter det), eller så må du ha en 5.1 lydkilde (feks DVD, Bluray, HTPC osv) for å få lyd i alle høyttalerne. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Hvit og rød ende ja. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hvit og rød er stereo = 2.0. Så lenge signalet er 2.0 så kommer lyden bare i to høyttalere. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Har skaffet meg 5.1-lyd til både tuner og PC nå, men det skjer først når jeg slår av TV'en. Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå