Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Muskelsvakhet" i hender om morgenen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hadde jeg faktisk helt glemt at jeg hadde før helt til jeg leste tråden din.

Jeg husker ikke når det sluttet, men er over 30 nå. Tror ikke jeg har hatt det på mer enn 10 år.

 

Er akkurat som du skriver, når man våknet var det akkurat som ikke alle kreftene var tilstede i hånden.

Feks. om jeg knep så hardt jeg kunne rundt håndleddet til min mor så syntes hun ikke det gjorde vondt. 1 time senere var kreftene tilbake og da kunne jeg knipe hardere enn hun tålte. (La meg få presisere at dette kun var for å teste kreftene og min mor var med på det).

 

Såvidt jeg husker gjaldt dette bare hendene/fingerene.

 

Ang de andre spørsmålene dine så aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har det selv lurer på om det kan være en variant av dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

 

Hmm.. Rart med den derre REM-paralysen som nevnes.. jeg har dessverre ikke en slik paralyse, så jeg slår, sparker og nikker til ting i søvne. Og nei, det er ikke godt å våkne av at du ifølge drømmen nikket til en person, mens du i virkeligheten nikket til sengekanten*(massivt treverk for min del) slik at du fikk en øm kul på 'øyebenet'.

 

For å holde meg litt til topic har jeg hatt dette ved et par tilfeller.. Faktisk sist her om dagen da min vekkerklokke ringte.. Som uler som en røykvarsler*(dog noe annen bps). Da lå jeg der å skjønte ikke en dritt, fordi jeg bare kunne se meg rundt, men ikke røre en eneste kroppsdel.

 

*) Jeg sover VELDIG tungt. Så det å våkne av å nikke til noe krever et kraftig støt, som har gitt svak hjernerystelse før(woho). Og den alarmen brukes også pga tung søvn. :)

Lenke til kommentar

Personlig sliter jeg med at jeg ikke kan kontrollere kroppen (også øynene, øyelokka er igjen og øynene er "skrudd av") med en gang jeg våkner. Særlig hvis jeg sover på dagen.

 

Jeg er også svak etter å ha sovet en god natts søvn. Dette kan vare i nesten en time, selv om jeg er i fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...