Mr.Rogers Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har et lite problem, har lastet ned en virusinfisert fil via kazaa. Filens etternavn er .dat. Problemet er at nå får jeg ikke slettet filen, den er vist i bruk eller noe. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet den? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Snodig at antivirus programmet ditt ikke klarer å ta den..? Slett isåfall fra dos. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hvilket virusprog bruker du. hvis du f. eks bruker norton antivirus så kan du søke igjennom den mappa som den virusinfiserte fila ligger å den vil finne viruset, når den finner viruset så vil den legge viruset i karantene å i karantenen så kan du slette viruset. vet du hvilket virus det er? hvis det er en av de kjente virusene som florerer nette nå fortiden så kan det hende at det ligger en fil på symantec.com som fjerner viruset fra disken din, hvis pc`en er infisert da. jeg har bare erfaringer med Norton å det å finne virus med det programmet, men jeg har ikke så god erfaring med f. eks Norman, eller Panda. Lykke til. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hvis det er en .dat fil, så kan det jo være en temp fil som kazaa bruker mens du laster ned, så prøv å steng kazaa? Lenke til kommentar
pronin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det at filen heter.dat er fordi det er en midlertidig KaZaA-fil som ikke er ferdig nedlastet. Grunnen til at du får beskjed om at den er i bruk er fordi KaZaA bruker den. Pass på at du har slettet den i køen og lukket KaZaA. Deretter skal du kunne slette den. Hvis ikke kan du gjøre som sagt tidligere her, gå inn i quarantined files og slett den derfra. Edit: Nettopp, Alastor. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvis ikke det hjelper, start maskinen i sikkermpdus, og slett den da. Dette har jeg måtte gjøre flere ganger, funker helt fint. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Kan man slette karantinefilene via norton eller må man gjøre det manuelt? Er det i såfall bare å slette alle filene i "Norton AntiVirusQuarantine", bortsett fra de 2 mappene? Ligger jo filer for nesten 500mb der. Hvis man skal slette de via programmet, noen som kan si hvordan? Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Takker for god hjelp. Startet i sikkerhetsmodus og fikk slettet den derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå