Gå til innhold

The Human Calculator - Scott Flansburg


Anbefalte innlegg

«My brain works so fast that my mouth is slowing me down»

 

Scott Flansburg har blitt verdenskjent for sine utrolige egenskaper innen matte og hoderegning.

 

Det har sikret han en plass i Guinness Rekordbok. I løpet av 15 sekunder regnet han raskere enn en person greier med kalkulator. Det vil i praksis si at han er raskere i hoderegning enn andre er til å trykke på plusstegnet på kalkulatoren.

 

Multiplisering, dividering (gjerne kvadratrøtter og andre kompliserte utregninger) og subtrahering går nemlig også lynraskt i Scotts hode.

 

Episode der han er med i Stan Lee's Super Humans som går på Discovery Channel:

http://www.youtube.com/watch?v=dtotrboSUqQ

 

I morgen skal jeg få sjansen til å møte denne personen. Jeg og noen klassekamerater har planlagt å prøve å lure han på en eller annen måte og da spør jeg om dere har noen tips til hva vi kan gjøre? (:

Endret av Remote Administration Tool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv noe med irrasjonale og komplekse tall. Han er sikkert kjent med eulers identitet fra før, men kanskje dere kan finne noe liknende og se om han klarer å gi det eksakte svaret eller om han bare gir noen siffre i desimalekspansjonen.

 

Men spør han om han er bevisst på hvordan han kommer fram til svaret og hvis så, hvilke algoritmer han bruker, eller om han bare ser for seg svaret. Husk å raporter tilbake til tråden.

Lenke til kommentar

Takker for svar, men vi bestemte oss for å ikke gjøre noe (:

Jeg spurte han spørsmålet ditt og han sa at vanlige mennesker husker matematikk i 'memory-delen' av hjernen, men hans regner det ut som en kalkulator. Altså hvis du sier 37+57 så regner han ut der og da i forhold til vanlige folk som pleier å huske det. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...