Mørbradbiff Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hei, har lyst og sette opp et nettverk hjemme som på bilde. Trenger litt tips på hvordan jeg ska gjøre det. Ønsker: - Tilgang til hjemmenettverk via laptop når man er på reiser. - Gjerne la enkelte venner kunne koble seg opp til mitt hjemmenetverk via internett - Backup til NAS disk eller lignende hos min mor via internett Jeg har: - ADSL 2+, dermed ip som forandrer seg. - Router med DD-wrt vpn firmware. Til nå har jeg eksperimentert litt med VPN og PPTP Server-instillingene på routeren. Slik jeg forstår det så kan dette brukes for og få kontakt med LAN over gjennom internett? Har klart og danne kontakt mellom PC og router via pptp server instillingene. Men klarer ikke og koble meg til LAN/pc utenifra. Noen som har en god og rimelig løsning til meg? Endret 10. mars 2011 av Lakshore Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Du kan bruke Terminal Services for å koble deg opp mot maskinene dine utenfra. Terminal Services kan kanskje hjelpe deg litt på vei. Eller så vil jo normalt en ftp server være nok for å få tilgang til utvalgte filer på f.eks et NAS eller maskin på lan'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå