madlak Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Heisann! Nå har det gått en stund siden jeg bygget PCen min, og føler at det absolutt er på tide med en vask i beistet! Hva burde jeg bruke til å tørke av støv i maskinen? En vanlig klut eller noe lignende? - Chris Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg bruker og tørke med swiffer dusters og trykkluft fra kompressor/boks i kjølere og vifter. Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nå vet jeg ikke hvor grundig du går til verks, men jeg pleier å demontere hele maskinen to ganger i året. Kabinett rengjøres med tørr eller lett fuktig klut, alle komponenter blåser jeg rene med trykkluft. Pass på at du ikke ødlegger viftene om du bruker kompressor og vær nøye men forsiktig rundt alle kjøleribber (north, south, cpu, ram, etc.) Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Luft på boks/kompressor og en støvsuger til å fange opp støvet burde funke for det meste støvet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Minimum er å demontere maskinen i dens bestanddeler, deretter ta del for del med deg utendørs (Helst det, for det kommer mye støv.) og plukke av det verste du får til for hånd. Det beste er også å gå utendørs og bruke trykkluft til få blåst bort, men med håndplukking får du i allefall bort det verste. Har ikke kompressor eller trykkluft så det er denne metoden jeg bruker selv. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Vil bare si i fra at om du bruker komressor for å blåse bort støv. Så lønner det seg å ha en vann utskiller. Er ikke noe særlig å spraye elektronikk med vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå