Bone Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Heisann! Jeg har noen personlige hjemmelagde filmer som er tatt opp fra konfirmasjoner, bursdager og lignende.. De er nå komprimert til DivX-formatet, og ligger nå på harddisken min.. (og så til spørsmålet..) Er det mulig å legge inn alle på en DVD+R -plate og spille de av på en vandlig DVD-spiller? Selv med DivX-formatet? Jeg vet at med NERO, så er det mulig å lage en VideoCD med en enkel meny, slik at man slipper å bruke "video/audio-plassen" på CD'n istedet for "data-plassen". Noen som kan hjelpe meg? med vennlig hilsen Bone Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har forhørt meg litt om dette... Har du dvd brenner så: DVD-spilleren din på Tv, tar bare mpeg-2, divx er data greier... Så: a) 1. Lag mpeg-2, med redigerings proget. ditt. 2. Kod den om slik at den funker på DVD-spilleren.( Bruk prog som DVDit, SonicMydvd.) 3. Brenn den med f.eks nero 5.5 med mpeg-2 enkoder(må kjøpes separat (ikke lastes ned...)! B) 1. Kjøp pinnacle expression, den gjør alt dette for deg!!! Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Om du har lyst til å prøve hardcore metoden, er den frameserving med Avisynth til CCE. Jeg bruker DoCCE4U til å lage kø av filer som skal komprimeres med, og avs-filer med dette innholdet (om det er en PAL-film, bruk LanczosResize(720,480) hvis det er NTSC): --klipp-- AVIFileSource("film.avi") ResampleAudio(44100) ConvertToYUY2() LanczosResize(720,576) --klipp-- Du må først demuxe lyd og bilde til hver sin fil (jeg bruker virtualdub for å få videodelen, og virtualdubmod for å få lyd-delen). Deretter komprimerer du video-filen med CCE, og om nødvendig konverterer lyden til noe DVD-kompatibelt (PCM eller AC3). Jeg bruker DVD Producer for å sette det sammen igjen. Dette er desverre ikke helt trivielt om du ikke har drevet med slikt før, men det gir overlegent bra kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå