LOLBESSE Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 sorry hvis denne er i feil del av forumet....jeg har et problem, ikke noe alvorlig, men jeg har gjort noen få justeringer på en operativsystemfil og nå sånn helt uten videre virker ikke administratorrettighetene mine, så nå kan jeg ikke kopiere den orginale filen tilbake. Hvis noen vil ha spesifikasjoner så er filen bootmgr og feilen er at etter at jeg endret bootlogoen med BootUpdater og erstattet den som var endret med en backup. Nå har den endret seg til en Vista eller XP bootlogo...er ikke helt sikker det er bare en svart skjerm med en grønn strek. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 vis du vet hvor filene skal hen, så kan du jo brenne ut Linux på en DVD og boote på den. så legge filene der de skal:) Lenke til kommentar
LOLBESSE Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 det høres syyykt stressende ut og masse arbeid....det må være en annen måte å få tilbake adminrettighetene mine Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 De fleste løsninger - når man tuller det til for seg selv - er tidkrevende å utføre. Det er en grunn til at man ikke skal fikle altfor mye i systemfiler. Lenke til kommentar
LOLBESSE Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 hehehe....det er lissom hobbyen min så jeg gjør det minst en gang i måneden og akkurat nå er det ingen big deal men bare lurer på om det er noen måte å fikse det? Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jepp, det er det. Brenn en Linux Boot CD og flytt filene. Lenke til kommentar
LOLBESSE Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 kan noen gi meg veildedning på åssen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 vis du vet hvor filene skal hen, så kan du jo brenne ut Linux på en DVD og boote på den. så legge filene der de skal:) kan du flytte filrettigheter med den løsningen der? Til trådstarter. Har du prøvd å strate opp i sikker modus? Lenke til kommentar
LOLBESSE Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 gjenoppretta PCen så denne kan egentlig lukkes Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 kjarnse dette funker... C:\Users\Hans Henrik>takeown /? TAKEOWN [/s system [/u username [/P [password]]]] /F filename [/A] [/R [/D prompt]] Description: This tool allows an administrator to recover access to a file that was denied by re-assigning file ownership. Parameter List: /S system Specifies the remote system to connect to. /U [domain\]user Specifies the user context under which the command should execute. /P [password] Specifies the password for the given user context. Prompts for input if omitted. /F filename Specifies the filename or directory name pattern. Wildcard "*" can be used to specify the pattern. Allows sharename\filename. /A Gives ownership to the administrators group instead of the current user. /R Recurse: instructs tool to operate on files in specified directory and all subdirectories. /D prompt Default answer used when the current user does not have the "list folder" permission on a directory. This occurs while operating recursively (/R) on sub-directories. Valid values "Y" to take ownership or "N" to skip. /? Displays this help message. NOTE: 1) If /A is not specified, file ownership will be given to the current logged on user. 2) Mixed patterns using "?" and "*" are not supported. 3) /D is used to suppress the confirmation prompt. Examples: TAKEOWN /? TAKEOWN /F lostfile TAKEOWN /F \\system\share\lostfile /A TAKEOWN /F directory /R /D N TAKEOWN /F directory /R /A TAKEOWN /F * TAKEOWN /F C:\Windows\System32\acme.exe TAKEOWN /F %windir%\*.txt TAKEOWN /S system /F MyShare\Acme*.doc TAKEOWN /S system /U user /F MyShare\foo.dll TAKEOWN /S system /U domain\user /P password /F share\filename TAKEOWN /S system /U user /P password /F Doc\Report.doc /A TAKEOWN /S system /U user /P password /F Myshare\* TAKEOWN /S system /U user /P password /F Home\Logon /R TAKEOWN /S system /U user /P password /F Myshare\directory /R /A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå