Gå til innhold

"Jenter bør få førerkort før gutter"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle vært flere baner i norge så vi kunne hatt "track days" hvor folk kan kjøre av seg litt.

Men nei, dette kommer nok aldri igjennom.

Helt enig der, det er manglende fasiliteter hvor folk kan kjøre fra seg og se om de er så gode som de faktisk tror bak rattet i litt tryggere omgivelser (iallefall for andre)

Eventuelt kunne de bare bygget skikkelig veier som tålte fart.. :whistle:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skjedde med likestilling, sier nå jeg. Tviler på at dette kommer til å komme noen vei.

Pytt pytt, seriøse forskere foreslår kjønnsegregering i undervisning til barne når en alder av 12 år fordi hjernene utvilker seg så forskjellige at segregeringen til de når omtrent samme nivå kunne få store samfunnsøkonomiske fordeler.

Så lenge vi ikke går tilbake til utollerant ting tang da :p

Lenke til kommentar

Er vi enige i at det er et problem at unge menn kjører for fort?

Vi ønsker å beholde likestilling?

Er en hevet aldersgrense ønsket, gitt at dette redder flere liv?

Løsning: Hev aldersgrensen for ALLE til 20år. 2 fluer i en smekk.

Problem: Det er vel ikke lov å snakke om biologiske forskjeller i år 2011, derfor kan man heller ikke skape løsninger som baserer seg på problem med basis i de biologiske forskjellene.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke denne Marius Rønningen er ute etter annet irritere. Og ja, det har han klart. Når han først er i gang med å diskriminere kan han nekte asiatiske kvinner å lukeparkere og pakistanere å installere subwoofere i BMWen sin.

Alvorlig talt er det kjørelærerens ansvar om gutten eller jenta for den saks skyld, er i stand til å oppføre seg i trafikken. Om ikke, så ikke gi vedkommende lappen.

Jeg er enig med Kakeshoma om at politikerne bør gjøre det mulig for folk som ønsker å kjøre fort å delta på track-days. Dvs. ta med sin egen bil til en lukket bane og kjøre seg i hjel der i stedet.

Lenke til kommentar

Noen ser ut til å tro at unge menn er fornøyd sålenge de får lov å "få kjørt fra seg" på bane.

Det funker dårlig hvis han skal på jobb.

Jeg har sett samme argumentet i den uendelige mopedtrimmings-diskusjonen.

Faktum er at en ungdom som skal på skole eller jobb har null utbytte av en slik bane.

Medmindre den begynner ved huset hans og slutter ved arbeidsplassen, da.

Men som alternativ til lørdagsråningen på bensinstasjonen kan det funke.

Men dette betyr ikke at ungdommen er fornøyd med å nektes kjøring på offentlig vei sålenge det finnes bane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...