bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Leser i dag om forslag at jenter bruker få førerkort før gutter som et tiltak for å få ned ulykkes statistikken blant unge. Noen som har troen på dette? Jeg ser ikke at det vil være gjennomførbart. Kilde Lenke til kommentar
Populært innlegg Martin HaTh Skrevet 10. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2011 Hva skjedde med likestilling, sier nå jeg. Tviler på at dette kommer til å komme noen vei. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 10. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2011 Skulle vært flere baner i norge så vi kunne hatt "track days" hvor folk kan kjøre av seg litt. Men nei, dette kommer nok aldri igjennom. 16 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Skulle vært flere baner i norge så vi kunne hatt "track days" hvor folk kan kjøre av seg litt. Men nei, dette kommer nok aldri igjennom. Helt enig der, det er manglende fasiliteter hvor folk kan kjøre fra seg og se om de er så gode som de faktisk tror bak rattet i litt tryggere omgivelser (iallefall for andre) Eventuelt kunne de bare bygget skikkelig veier som tålte fart.. 4 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det er uaktuelt å diskriminere på den måten. Om noe så får de få inn strengere krav. Men de skal være like, for alle. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 JEG FLYTTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 4 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hva skjedde med likestilling, sier nå jeg. Tviler på at dette kommer til å komme noen vei. Pytt pytt, seriøse forskere foreslår kjønnsegregering i undervisning til barne når en alder av 12 år fordi hjernene utvilker seg så forskjellige at segregeringen til de når omtrent samme nivå kunne få store samfunnsøkonomiske fordeler. Så lenge vi ikke går tilbake til utollerant ting tang da Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Da har jeg mye større tro på en årlig personlig evaluering. 7 Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Haha, morsomt å tenke på at det er fruen som har krasja bilen vår 3 ganger. Jeg kjører fortsatt skadefritt. Maken til dumt forslag skal man desverre ikke lete lenge etter her til lands 9 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tviler ikke på at det er flere gutter som kjører stygt enn det er jenter. Men samtidig finnes det enormt mange flere som kjører slik de bør kjøre. Det er meningsløst å gå løs på en gruppe på denne måten. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Et lite gjennomtenkt forslag som forhåpentligvis ikke kommer til å gå igjennom. Holdningskampanjer og hyppige kontroller fungerer mye bedre enn å straffe en hel gruppe på denne måten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Da skal ikke jenter få noen akademiske jobber, for de er generelt mindre tilpasset dem. Maken til enveiskjørt logikk! 8 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er vi enige i at det er et problem at unge menn kjører for fort? Vi ønsker å beholde likestilling? Er en hevet aldersgrense ønsket, gitt at dette redder flere liv? Løsning: Hev aldersgrensen for ALLE til 20år. 2 fluer i en smekk. Problem: Det er vel ikke lov å snakke om biologiske forskjeller i år 2011, derfor kan man heller ikke skape løsninger som baserer seg på problem med basis i de biologiske forskjellene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Kjønnsorganet bestemmer ike mentaliteten. Gutter som kjører pent skal ikke straffes for at de tilfeldigvis har penis. Bedre med en personlig evaluering enn å dele inn etter kjønn. 5 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor skal de få førekort før gutta da? er det ikke likestilling her i landet? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror ikke denne Marius Rønningen er ute etter annet irritere. Og ja, det har han klart. Når han først er i gang med å diskriminere kan han nekte asiatiske kvinner å lukeparkere og pakistanere å installere subwoofere i BMWen sin. Alvorlig talt er det kjørelærerens ansvar om gutten eller jenta for den saks skyld, er i stand til å oppføre seg i trafikken. Om ikke, så ikke gi vedkommende lappen. Jeg er enig med Kakeshoma om at politikerne bør gjøre det mulig for folk som ønsker å kjøre fort å delta på track-days. Dvs. ta med sin egen bil til en lukket bane og kjøre seg i hjel der i stedet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Noen ser ut til å tro at unge menn er fornøyd sålenge de får lov å "få kjørt fra seg" på bane. Det funker dårlig hvis han skal på jobb. Jeg har sett samme argumentet i den uendelige mopedtrimmings-diskusjonen. Faktum er at en ungdom som skal på skole eller jobb har null utbytte av en slik bane. Medmindre den begynner ved huset hans og slutter ved arbeidsplassen, da. Men som alternativ til lørdagsråningen på bensinstasjonen kan det funke. Men dette betyr ikke at ungdommen er fornøyd med å nektes kjøring på offentlig vei sålenge det finnes bane. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Vær isåfall klar for en eksplosjon i parkeringsulykker. 6 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror ikke det er meningen at jenter skal få lappen tidligere. Det er guttene som skal få den senere. 20 år f.eks. Lenke til kommentar
Populært innlegg StormEagle Skrevet 10. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Haha. Er det ingen som sjekker fakta lengere når de ser slike påstander fra media? Media skriver det som er politisk korrekt uansett, uavhengig av om det er sannt eller ikke (ihvertfall de store aktørene i media). Og det er som kjennt politisk korrekt å fremmheve kvinner som best og trykke menn og gutter ned i søla. Så lett er det å sjekke opp dette: - gå inn på transportøkonomisk institutt - gå til publikasjoner - søk på "kjønn" - les ulykkesstatistikk publikasjonen - ferdig. Da finner du blandt annet dette: Ser ut til at kvinner ikke burde få lappen i det heletatt gitt.... Endret 10. mars 2011 av flesvik 30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå