Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilsøking etter søl!

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å søl et lite glass øl over min laptop. Jeg tror jeg hadde flaks fordi maskinen fungerer som den skal bortsett fra tastaturet. Så jeg trenger hjelp/råd til et par ting!

Vil tastaturet mest sannsynlig fungere igjen etter en vask?

Maskinen er blitt veldig knirkete på grunn av stivnet øl... Trenger noen råd til rengjøring av maskinen? som f.eks. hvilken såpe? klut? vann eller ikke? og lignende

Setter pris på alle svar! :D

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alle plastdeler og slikt som du kan fjerne fra maskinen - bare lnket vann, evt. med en liten dråpe mild såpe. det skal ikke stort til for å løse opp litt størknet øl tross alt.

for alle deler i maskinen, spesiellt elektroniske deler eller det som er i nærhetne av elektronikk - bruk rødsprit eller evt. isopropanol. elektrnikkrens kan også være praktisk. Ikke overdriv med mengden dog. du bør unngå å dynke ting i slike alkoholer i lengre tid.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tusen takk for svar!

Jeg fikk rensket vekk alt øllen etter et par timer med vasking men ser ut til at jeg må ha nytt tastatur. Men dette her skjedde:

Skrudde sammen alt og slo på pc'en. Så begynte det å komme røyk ut. :innocent: JEg skrudde opp igjen og fant ut at ledningen fra touchpaden hadde brent seg innvendig og ut. Det ser ut som det er kommet litt varmeskade på touchpadbrettet under men ikke så mye.

JEg koblet fra touchpaden og prøvde å skur på pc'en uten men da vil den ikke starte.

Kan ikke pc'en starte uten denne koblet til?

Tror dere dette er et håpløst prosjekt eller burde jeg bestille ekstradeler? :ermm:

Lenke til kommentar

Feilen her er at du har skrudd på PC før du har renset den.

Elektronikk blir ikke utgangspunktet ikke skadet av veske, men dersom du forsøker å kjøre kretsene mens før det er renset/tørt vil det oppstå kortslutninger og potensielt svidde kretser.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...