Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tinnitus. Blir den bare verre med årene?

Simenrf

Anbefalte innlegg

Jeg har tinnitus, frustrerende som det en er så er den kommet for å bli.

Det som bekymrer meg nå er at den skal bli verre. Tinnitusen dukker opp på natta, når alt er stille, den kan variere fra mild susing til nokså ekstrem piping som jeg blir riv ruskende gal av.

Er det en mulighet for at jeg kommer til å få konstant tinnitus? At jeg hører den når jeg er midt på gata blant masse folk?

Finnes det virkelig ingen "kur"? Går det ikke ann å redusere den litt engang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått konstantert at det kommer av tinnitus? Så vidt jeg vet, finnes det to årsaker til pipelyder i ørene. Tinnitus kommer av senskader i ørene. Det andre kan være en type "hjerne skade" som utgjør den samme effekten som når du drømmer (det samme som lar deg høre ting i drømmene, men i våken tilstand). Det kan være lyder som ditt eget hode generer ubevisst og skjer oftest når man ligger rolig rett før man sovner. Kjenner du deg igjen?

Lenke til kommentar

Det er jeg ganske så sikker på. Tinnitusen har nok kommet som et resultat av at jeg har hatt et alt for høyt volum når jeg har hørt på mp3 spillere.

Det er ikke bare om natten det skjer heller, sitter jeg helt for meg selv uten noen lyder rundt meg kommer susingen.

Ofte har jeg problemer med å høre hva folk sier også, reduserer tinnitus hørselen også?

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar

Det er jeg ganske så sikker på. Tinnitusen har nok kommet som et resultat av at jeg har hatt et alt for høyt volum når jeg har hørt på mp3 spillere.

Det er ikke bare om natten det skjer heller, sitter jeg helt for meg selv uten noen lyder rundt meg kommer susingen.

Ofte har jeg problemer med å høre hva folk sier også, reduserer tinnitus hørselen også?

Jeg er ikke sikker, du får nesten høre med legen. Det jeg vet er at det kommer med årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...