chokke Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Så, for en måneds tid siden så fant jeg ut at PC-en kunne trengt en oppgradering, men dette prosjektet ble lagt midlertidig på is pga fravær av gode grunner for å gjøre det. Mitt hovedkort, Asus P5KC har jeg en Intel Core 2 duo E6750 og jeg har fire DDR2-minnebrikker, men innimellom så kræsjer PC-en tilsynelatende tilfeldig, og jeg har mer eller mindre klart å konkludere det med at det er noe med minnet. Enten en DDR2-port, eller en av brikkene og har ikke interesse av å lete for mye siden en av tingene må byttes uansett. Så jeg har skjønt at hovedkortet mitt har plass til DDR3 minne, og ser at det koster ca 400 for 4GB (2x2GB) som er veldig overkommelig pris, men vil det fungere uten problemer å sette inn (og også ta ut de DDR2-brikkene)? Mener at DDR3 var relativt nytt når jeg kjøpte kortet, og at det var "noe" med det, men jeg aner ikke. Som for eksempel disse brikkene, står at de er for Intels nye i5/i7 sett, har det noe å si for meg som ikke har i5 eller i7? Endret 10. mars 2011 av chokke Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Vurderer og bytte av ram til DDR3 men har Gigabyte kort med P35. Googler men min ska helst ha 1,5 volt men er usikker på hvor jeg finner beste DDR3 som passer..har du sette på Mushkin? http://www.netshop.n...7721-30051.aspx Ditt kort støtter 2 x DIMM, DDR3 1333/ 1066/ 800 MHz, non-ECC, un-buffered memory Endret 10. mars 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) P5KC hovedkortets BIOS støtter DRAM Voltage for DDR3 = Auto , 1.50V - 1.60V - 1.70V -1.80V - 1.90V - 2.00V - 2.10V og 2.20V Så det kan være lønnsomt å kjøpe den "nyere" low voltage (1.50v - 1.65v) type DDR3 slik at det kan gjenbrukes senere med andre plattformer. Endret 10. mars 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Ehe, vel. Her var det mange ord jeg ikke forstår så mye av, annet enn at det er "tall". Så jeg er egentlig bare interessert i å vite om et billig 2x2GB jeg kan sette inn, uten å bekymre meg for mye om at ting må stilles på eller så blir alt ødelagt . For i min Bios, har jeg ikke mye kontroll på hva som finnes, så om ting må stilles på der, før jeg setter inn brikker, før jeg starter opp eller whatnot, så vil jeg helst unngå det. Vil nok klare det etter litt veiledning, men ikke ønskelig. Av gjenbruk senere, så tviler jeg på at det blir aktuelt. For er som sagt snakk om oppgradering av PC-en min om en relativt god stund, og da blir brikkene stående i denne for at den skal kunne være operativ. For da kan jeg stikke innom datakjeden i morgen og kjøpe med meg. For eksempel disse vil oppfylle alt? 325 er en helt fantastisk pris . Regner med at for å kjøpe på datakjeden (fysisk butikk), så må en ikke bestille fra nettet (Amentio)? Redigert: Det kan være at jeg vil ha interesse av å små-overklokke når det blir tid for det, og jeg lurer da på om disse billige brikkene er gode nok? Ikke snakk om å kjøpe 1000,- brikker for dette , men hadde vært kjekt . Endret 10. mars 2011 av chokke Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Liten bump: Så jeg kan kjøpe de billigste DDR3-brikkene (2x2GB) Datakjeden har inne? Får ta en liten redigering: Var ikke krla over at aktivetsnivået på denne delen av forumet var relativt lav, så den kom ikke mye lenger opp . Endret 13. mars 2011 av chokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå