NorSOF Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har en selvbygd pc, og i det siste har jeg hatt problemer med å få den til å starte. Dvs jeg skrur på dataen og alt ser ut til å funke, i selve dataen. skjermen er svart og skjermens power knapp står bare og blinker og etter gjentatte forsøk på å restarte dataen så funker alt fint. men dette er etter ca 10 forsøk hvor jeg bare trykker på power knappen på pcen, om og om igjen. dette skjer hver gang jeg skal starte pcen. hva kan problemet være? kan det være harddisken som er ødelagt? Jon Olav Aase Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Kan høres ut som du ikke får noe skjermbilde, da er det høyst sannsynlig noe galt med skjermkortet. Lager PCen noe "bip"-lyd en liten stund etter at du har startet den? Kunne du også linket til hvilket hovedkort du har? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Kan også være skjermen som holder på å ryke. Min skjerm begynte med lignende oppførsel her om dagen, starter maskinen og power-lyset på skjermen begynner bare å blinke og intet bilde kommer frem. Hvis jeg lar dataen stå på en stund kommer skjermen på av seg selv etter ca 10 minutter, og da virker alt helt normalt. I mitt tilfelle vet jeg at det er skjermen siden jeg får bilde på skjerm nummer 2 med en gang. Etter litt søking på google fant jeg ut at det mest sannsynlig er strømforsyningen i skjermen som synger på siste verset. Jeg har en LG-skjerm btw. Så det første du bør gjøre er å teste med en annen skjerm eller teste skjermen på en annen PC. Lenke til kommentar
NorSOF Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har Asus Maximus formula http://www.productreview.com.au/p/asus-maximus-formula.html Nei jeg har aldri hørt noen "bip" lyd etter at jeg har startet den. Jeg har prøvd med dobbel skjerm, og hadde samme problemet da. tviler på at det er skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå