Gå til innhold

Hvordan få en tennplugg til å gniste uten bil.

Lasse94

Anbefalte innlegg

Hei!

har tenkt til å lage denne:

men som dere ser bruker han en tennplugg for å tenne gassen. hvordan kan jeg få tennpluggen til å lage gnister uten å bruke en bil? :p

batteri, bilcoil, tennplugg?

skal bare lage selve kanonen, ikke den bil-tingen :p

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en coil og et 12 Volts batteri.

Høyspent fra coil oppstår når (minus) fra batteriet blir brutt (bruk en trykkfølsom bryter etc på minusledningen) og en strømbryter for å bryte (pluss) når enheten ikke er i bruk. Blir coilen stående med strøm for lenge, blir den varm og går mest sannsynlig i stykker.

Anbefaler å bruke en Coil fra en gammel bil, der man har èn coil og fordeler, da nyere typer coil trenger et spesielt signal for å fungere :-)

Håper dette kan hjelpe deg og komme igang.

Husk ann tennluggens gjenger må være i kontakt med minuspolen på batteriet :-)

Mvh Stian.

Lenke til kommentar

Du trenger en coil og et 12 Volts batteri.

Høyspent fra coil oppstår når (minus) fra batteriet blir brutt (bruk en trykkfølsom bryter etc på minusledningen) og en strømbryter for å bryte (pluss) når enheten ikke er i bruk. Blir coilen stående med strøm for lenge, blir den varm og går mest sannsynlig i stykker.

Anbefaler å bruke en Coil fra en gammel bil, der man har èn coil og fordeler, da nyere typer coil trenger et spesielt signal for å fungere :-)

Håper dette kan hjelpe deg og komme igang.

Husk ann tennluggens gjenger må være i kontakt med minuspolen på batteriet :-)

Mvh Stian.

Takk skal du ha! :D

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

Tipper det bare er å bruke en gassgrill tenner eller en lighter tenner. Blir billigere også.

jeg har faktisk en elektrisk tenner som jeg ville bruke, men jeg skjønner da bare ikke hvordan jeg skal få den inn i tanken og at det likevell blir lufttett.....

Lenke til kommentar

Du må vel heller lage et forbrenningskammer slik at du slipper en liten mengde gass inn i kammeret med eventuell ammo for så å antenne det.

Klarer ikke helt å se hvordan han har gjort det på videoen, men det er klart at det er i den tanken han tenner av gassen. Da vil jeg tro det er en slags ventil i endten som hindrer gassen i å legge ut før den antennes. En ting du kan gjøre er å sende en pm til han som laget videoen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Du må vel heller lage et forbrenningskammer slik at du slipper en liten mengde gass inn i kammeret med eventuell ammo for så å antenne det.

Klarer ikke helt å se hvordan han har gjort det på videoen, men det er klart at det er i den tanken han tenner av gassen. Da vil jeg tro det er en slags ventil i endten som hindrer gassen i å legge ut før den antennes. En ting du kan gjøre er å sende en pm til han som laget videoen.

Jeg er ganske sikker på hvordan han gjør det.

den lyse (gjennomsiktige) ledningen han har er en slange som er koblet til et elektrolyse apparat som er drevet av 12 volt.

jeg har tenkt til å koble på en ventil, og føre gassen inn i kammeret poå den måten, men jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne antenne gassen med gnist uten å borre et hull og på en eller annen måte lage gjenger som passer en tennplugg...

noen som har ideer som inkluderer elektrisk grill-tenner?

Lenke til kommentar

coil og plugg fra moped må vel gå ann å få brukt?

det er lett å få tak i..

hull borrer du med en drill, så lager du bare gjenger med et gjengesett. fåes sikkert kjøpt på clasern eller biltema

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...