NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Riktig god helg til deg også. Har oppdaget at vi må endre på formlene, da de påvirkes av at det settes inn celler i det området hvor dataene ligger. Vi har tabeller på utsiden som teller antallet basert på hva som står i cellene. Slik at vi ser hvor mange skjermer folk har klart å knuse osv. Så nå er vi veldig straks helt i mål. Utrolig deilig å få til den hendelsesbaserte formateringa, det skal i alle fall være sikkert. Så obs til andre som måtte finne på noe liknende, gjør at formlene holder seg i ro, selv om du setter inn nye celler i dataområdet. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg kan opplyse om at absolutte referanser tilsvarende $B$5 eller B$5 endrer seg med 1, hver gang man setter inn en rad. Hva dette skyldes har jeg ikke klart å finne ut av. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Løsningen ble å lime inn cellene etter første rad som brukes i formelen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg kan opplyse om at absolutte referanser tilsvarende $B$5 eller B$5 endrer seg med 1, hver gang man setter inn en rad. Hva dette skyldes har jeg ikke klart å finne ut av. Det er "by design" og i all hovedsak ønsket og nødvendig oppførsel. Hvis du har en summering a la 20 20 10 - 50 og bruker summen 50 et annet sted, vil du absolutt ikke at referansen skal hoppe til cella med 10 idet du setter inn noe over. Løsningen for deg er å begynne summering/telling i rad 4, og det fant du jo ut Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Joa, men jeg synes det burde være mulig å overstyre den smarte funksjonen, men fikk jo lurt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå