RIP Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hei, jeg klarte å miste den eneste nøkkelen til varebilen min under flytting. Letet over alt etter nøkkelen men kunne ikke finne den, så bestillte ny over telefon. To dager etter det henger det en lapp om at noen har funnet nøkkelen, jeg blir veldig glad og ringer for å avbestille nøkkelen. Det går dessverre ikke ann, og jeg blir beslastet full pris selv om de ikke har mottatt nøkkelen enda, og det er forventet leveringstid på to uker. Er det mulig å bruke angreretten, jeg ble ringt opp av de etter at jeg la igjen en beskjed. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 http://forbrukerportalen.no/temaer/angrerett/viewNG?section=spesiallagde_varer#spesiallagde_varer Du kan nok returnere nøkkelen, men du kan bli belastet for kostnader bedriften har hatt ved å bestille deg ny nøkkel, pluss porto. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ettersom nøkkelen er spesiallaget, gjelder ikke 14 dagers angrerett på vanlig måte. Om du ringte til en butikk som hovedsaklig selger over disk (fast utsalgssted), og du også hadde hentet og betalt nøkkelen i butikken, har du ikke angrerett uansett. Ville bare tatt i mot den jeg... har du mistet nøkkelen én gang, så kan det fort skje igjen. Og da er det greit å ha en i reserve 3 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ja dette er nok et klassisk tilvirkningskjøp hvor selvfølgelig butikken har krav på å få refundert sine utgifter i forbindelse med ditt kjøp. Du skal selvfølgelig ikke betale frakten TIL DEG. At de tydeligvis ikke gidder å sjekke muligheten for å få kansellert denne ordren hos sin egen leverandør er det dessverre lite du får gjort noe med... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Okei, få bare betale for nøkkelen, trenger iallefall ikke å kode den da. Så slipper unna litt billigere:) Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er litt nysgjerrig, hvor mye ca koster det å erstatte en bilnøkkel? Mista nøkkelen til bilen til mamma i høst, og var litt rett for å måtte erstatte den.. men fant den igjen etter 1 mnd heldigvis Lenke til kommentar
RIP Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Min er en semi-moderne nøkkel med startsperre, da koster det 600kr for sliping av nøkkel fra spania og ca 800kr for å kode den om i norge. Det er uten fjernstyrt sentrallås. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg ville definitivt bare tatt imot nøkkelen og lagt den på et sikkert sted. Deilig å slippe å vente i dagevis/ukesvis neste gang hovednøkkelen forsvinner. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Er en bil som kostet 7000kr, så om den lever lenge nok til at jeg mister nøkkelen er uvisst Lenke til kommentar
provolone Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er litt nysgjerrig, hvor mye ca koster det å erstatte en bilnøkkel? Mista nøkkelen til bilen til mamma i høst, og var litt rett for å måtte erstatte den.. men fant den igjen etter 1 mnd heldigvis betalte 850 pr stk til en -98 audi på møller Lenke til kommentar
bruno Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ettersom nøkkelen er spesiallaget, gjelder ikke 14 dagers angrerett på vanlig måte. Sånn jeg ville ha tolket det så gjelder heller ikke angreretten når man ringer og bestiller en vare heller, noe annet hadde vært om butikken tok kontakt og tilbød en ny nøkkel, det sier vel også Høyesterett?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå