Mio Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei! Har fått et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Når jeg brenner i Nero på 24X (det brenneren klarer) så ser jeg buffer levelen går opp og ned hele tiden.helt fra 8 - 80. også tryner hele brenninga for meg.har ødelagt sikkert 10-12 cd'r på dette nå.Hvis jeg brenner på 16X med Nero,så klarer den som regel og brenne ferdig, men nå fikk jeg buffer underun avoid 5 times. Har ikke hatt dette problemet før.Brenneren er en plextor 24/10/40A og står som Master på IDE2 Hvis noen vet hva som kan være feil her, så blir jeg happy Kan det være brenneren som er ødelagt? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei.. Det er noe som heter BufferUnderrun protection, om brenneren din støtter dette.. Prøv å enable den.. Hvis det er en IDE-brenner, og ikke en SCSI-brenner, så er det kanskje å anbefale å ikke kjøre så mye dilldall ved siden av.. Dog, nye brennere burde kanskje klare dette litt bedre.. Men, til eksempel, så hadde jeg en dårligere brenner for noen år tilbake, og som forhånds- regel, for å slippe moste cd'er, så restarta jeg maskina.. Dette er vel kanskje ikke nødvendig, men unngå som sagt å drive med mye "dilldall" ved siden av.. med vennlig hilsen Bone.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Driver ikke av med noe dill dall ved siden av Det som er så merkelig er at det har fungert helt fint frem til nå med brenning av cd'r. Det fungerer å brenne på 16X men hvis jeg prøver på 24X så kræsjer hele brenninga.buffer level går starter på 70 og går ned til 8 og opp til 90. I sta på siste d jeg brente startet den på 70 og gikk opp til 97 og der lå den stabilt. Litt merkelig det her.. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du har muligens fått inn spyware eller virus på maskinen din. Eller så er det bare en vanlig bug. Reinstaller Windows er egentlig en grei løsning når sånt skjer. Sjekk etter spyware eller virus først. Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 altså jeg har samme brenner og det skjer det samme med meg men det er jo Burn Proof på Plextor så tviler litt på at du har ødelagt 10-12 cder da jeg fikk buffer underrun 304 ganger på en cd cden funka som ****** etterpå den Lenke til kommentar
Mio Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 altså jeg har samme brenner og det skjer det samme med meg men det er jo Burn Proof på Plextor så tviler litt på at du har ødelagt 10-12 cder dajeg fikk buffer underrun 304 ganger på en cd cden funka som kjøss etterpå den Nei,du får komme å se i søpla her da vettu.. De blir bare brent halvveis når jeg brenner dem på 24X At det er spyware eller virus som forårsaker feilen her tviler jeg sterkt på. Egentlig ganske rart at du tviler på at jeg har ødelagt 10-12 cd'r når du ikke har sett det selv.Er jo jeg som startet innlegget her som vet hvor mange cd'r jeg har brent i filler pga dette, er det ikke? Jeg har fått buffer underrun 5-6 ganger og Nero har klart og brenne cd'n ferdig.men når jeg skal brenne på høyere hastighet enn 24X så virker det som buffer level ikke klarer å holde seg oppe,så brenninga bli ødelagt. Mulig at en formatering hadde hjulpet, men jeg har nettopp installert win på nytt Lenke til kommentar
Mio Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Prøv med andre cd-er. Det kan være problemet ja! for jeg hadde det problemet med smart buy plater før. Bruker memorex nå, og jeg har brent 100 plater uten feil helt til nå. Maskinen sto på sammenhengende i 3 dager,så kom dette problemet. Har ikke hjulpet med en reboot heller. Men,men..får da brent i 16X så jeg overlever Takk for alle svar i hvertfall. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hmmm, litt rart det er for, jeg vet at uannsett hvilken Plextor brenner man har så har det ikke noe å si om hva holder på med mye rart samtidig som man brenner cd plater. har aldri hørt at Plextor brennerene skal ha problemer med å brenne plater samtidig som man holder på med andre ting. tror nok at det må være noe med platene dine, som gjør det. kanskje du bør sjekke hastigheten på platene dine? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 hmmm, litt rart det er for, jeg vet at uannsett hvilken Plextor brenner man har så har det ikke noe å si om hva holder på med mye rart samtidig som man brenner cd plater. har aldri hørt at Plextor brennerene skal ha problemer med å brenne plater samtidig som man holder på med andre ting. tror nok at det må være noe med platene dine, som gjør det. kanskje du bør sjekke hastigheten på platene dine? det er veldig rart.. prøvde å brenne på 24X nå og fikk buffer underrun 119 ganger.men nå fikk jeg ikke feilmelding og fikk brenne ferdig i hvertfall. skal jo ikke skje da.brenneren står jo som master på IDE2 problemet har bare kommet ut fra det blå liksom Sikkert brenneren som er i ferd med å kvelde. Lenke til kommentar
GlobeLAN Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har hatt (har) noe av det samme problemet, hos meg viste deg seg at det var slaven på den secondary ide-kanalen som var småfucka (ihvertfall funka det bedre når jeg swappa brenner/dvdrom, med det resultatet at nå er dvd-romen noe ustabil ) Men, du kan jo prøve å skifte ide-kanal, master/slave eller begge deler, er vel ihvertfall verdt et forsøk Edit: eller bare sjekke at ide-kablene sitter skikkelig i Lenke til kommentar
Mio Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Edit: eller bare sjekke at ide-kablene sitter skikkelig i hehe, det har jeg sjekka Byttet til en annen IDE kabel. Kan jo prøve å sette brenneren som slave på IDE1 ,men den skulle jo fungert best som den står nå i følge boka (Master på IDE2) Funker fint å brenne på 16X går ikke så mye fortere på 24X akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå