Windviu Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 jeg har bredbånd linje fra firstmile adsl på 6mbit. jeg får satt opp en ftp server men får ikkr aktivert den . jeg tror at problemet ligger i porten har prøvd fra 1 til 200. er det noen som kan hjelpe med med dette, eller har noen gode forslag? eller vet hvilken port jeg skal bruke ? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hadde vært fint om du fortalte litt om hvordan ftp-program du brukte, og hva slags feilmelding du får når du prøver å aktivere ftp'en. Btw, lite beskrivende emnefelt, prøv å skrive litt mer enn bare "ftp" neste gang. :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har du en ADSL/SHDSL router? Hvis du har det så må du åpne porten du skal bruke til din FTP-server. Lenke til kommentar
sifo Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 jeg bruker bulettproff og ingen får logga seg på meg og linja mi er adsl fra firstmile men når jeg bruker kabel så går det jeg sjøner ikke noe ting Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Hadde vært fint om du fortalte litt om hvordan ftp-program du brukte, og hva slags feilmelding du får når du prøver å aktivere ftp'en. jeg bruker bulletproof server, og den er aktivert men har problemer med vilken port jeg skal velge, for det går med kabel linja mi fra upc, men har problemer med adsl firstmile Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 jeg bruker bulettproff og ingen får logga seg på meg og linja mi er adsl fra firstmile men når jeg bruker kabel så går det jeg sjøner ikke noe ting ikke jeg heller Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 jeg bruker bulettproff og ingen får logga seg på meg og linja mi er adsl fra firstmile men når jeg bruker kabel så går det jeg sjøner ikke noe ting ikke jeg heller Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har du en ADSL/SHDSL router?Hvis du har det så må du åpne porten du skal bruke til din FTP-server. Har du det?? du må åpne porten på ADSL/SHDSL routeren (feks 21) for at det skal funke Lenke til kommentar
sifo Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 må man gå på maskinen eller modemet og hva mer ? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Standard FTP port er 21. Så en standard innstallasjon av bulletproof så vil FTP serveren sjekke for forespørsler på port 21. Det neste du må sjekke er at du har åpnet porten i din router. For å hjelpe deg videre med det så må du si hvilken router du har og evnt har du noen brannmur innstallert på PC'en din? (f.eks aktivert brannmur i Win XP hvis det er det du har) Lenke til kommentar
sifo Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 jeg har et moden prestige600 simens fra first mile og kjører xp pro og har ikke brannmur Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Brannmur eller not, om det er innebygget router må du fortsatt route port 21 til din pc.. om oppsettet ditt er slik da; adsl modem -> switch -> din pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå