OHJohansen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det nye anlegget leverer svært kraftig lyd lover produsenten. Les mer Lenke til kommentar
nems Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Synd de ikke går for litt flere optiske (selv bruker jeg optisk fra 360+htpc+ps3) og heller ingen HDMI støtte. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hva med DTS HD master og Dolby HD ??? Gammeldags :| Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har Z-5500 og endte opp med en optisk splitter fra Toslink Funker greit det, men må endre inngang manuelt. Men, det er jo bra de har økt antall optiske fra 1 til 2. Og ja..HDMI hadde kanskje vært noe. Lenke til kommentar
nems Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Bruker selv en slik manuell optisk splitter. Det er litt knot, og jeg sjekket endel rundt det å kjøpe en automagisk splitter der man velger kanal med fjernkontroll men en slik løsning ble litt for dyr i mine øyne (7-800kr). Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er det sånn å forstå at dette er erstatteren til Z-5500? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvis det er "godkjent" for THX er det vel rart at de ikke har THX-certified på fronten? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Z-5500 Digital: Lanseringsdato 7. oktober 2004 Effekt (satelitthøyttalere) 62 W RMS Effekt (senterhøyttaler) 69 W RMS Effekt (subwoofer) 188 W RMS Frekvensområde 33 Hz - 20 kHz Lydutgang 5.1 RMS 505 W RMS Ikke nødvendigvis så mye kraftigere enn Z-5500 da Det kan selvfølgelig være andre forbedringer som er vanskelig å lese ut fra disse veldig sparsommelige specsene. Hadde gjerne sett 4-5 optiske, og ikke bare 2. Men 2 er i alle fall bedre enn bare 1. Så joda, litt bedre har det blitt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvis dette levere som de tidligere Logitech systemene, så er det absolutt verd pengene! Jeg har selv z-5450 og er veldig fornøyd. Selvsagt, det kan ikke måle seg med et skikkelig anlegg. Men man får absolutt MYE lyd for pengene! Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 oslo72: Det står da THX på senteren, hvis du åpner øynene dine litt. Det står der faktisk selv om du beholder dem lukket, vil jeg tro. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Høyttalerne er sikkert bra de tatt pris og størrelse i betraktning.... ...men THX slik jeg kjenner det, nei! Snarere utvanning av en standard som var kjent for å være kun det ypperste av det ypperste! Naboen har B&W sitt hjemme THX høyttaler system fra 1994. Det kostet den gang kr. 45.000,-. Så kom forsterkerne på det samme, laserdisk, dekoder, kabler m.m. I dag seff oppgradert med BD spiller og HD projektor. Alternative Klipsh, JBL m.fl. merker har tradisjonelt ikke vert noe særlig billigere for THX godkjente systemer. Selv har jeg en NAD 218 effektforsterker. den gir 2x200 ekte watt i 8ohm, og veier ca 25 kg. Denne er THX godkjent for 2 front kanaler. Du trenger altså denne + en til + en noe svakere forsterker for 6 kanaler. Så kommer dekoder/forforsterker i tillegg. Logitech er sikkert veldig bra mht tilsvarender produkter, men at dette er THX slik Georg Lucas mente det skulle være, tviler jeg sterkt på! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 THX er vel bare en sertifisering som sier at utstyret kan fylle et rom med en viss størrelse. Logitech sine høyttalere er jo laget for mindre rom og gir absolutt mye full for pengene! Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Høyttalerne er sikkert bra de tatt pris og størrelse i betraktning.... ...men THX slik jeg kjenner det, nei! Snarere utvanning av en standard som var kjent for å være kun det ypperste av det ypperste! Naboen har B&W sitt hjemme THX høyttaler system fra 1994. Det kostet den gang kr. 45.000,-. Så kom forsterkerne på det samme, laserdisk, dekoder, kabler m.m. I dag seff oppgradert med BD spiller og HD projektor. Alternative Klipsh, JBL m.fl. merker har tradisjonelt ikke vert noe særlig billigere for THX godkjente systemer. Selv har jeg en NAD 218 effektforsterker. den gir 2x200 ekte watt i 8ohm, og veier ca 25 kg. Denne er THX godkjent for 2 front kanaler. Du trenger altså denne + en til + en noe svakere forsterker for 6 kanaler. Så kommer dekoder/forforsterker i tillegg. Logitech er sikkert veldig bra mht tilsvarender produkter, men at dette er THX slik Georg Lucas mente det skulle være, tviler jeg sterkt på! http://peripherals.about.com/b/2009/03/08/what-does-thx-certified-mean.htm Morsomt hvor mange som misforstår dette On a different note, Z-5500 er suverent for mindre stuer og lager langt mere lyd med mye høyere kvalitet enn de fleste billiganlegg du finner på elkjøp. Jeg har vært borti anlegg til både 1999,- og 4999,- som Z-5500 spiller rævva av i både kraft og lydkvalitet. Så til prisen i ett rom av en mer normal/liten størrelse vil anlegget være meget bra! Selvfølgelig får du bedre anlegg, og selvfølgelig må du betale mer! Nok om det Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Til de som savner flere optiske innganger: Har Z5500 nå, og har det koblet til TVen via optisk kabel. Til TVen er PS3, 360, og PC koblet til med HDMI. Funker som fjell! 1 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Dette anlegget skal jeg lett ha når det lanseres Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 oslo72: Det står da THX på senteren, hvis du åpner øynene dine litt. Det står der faktisk selv om du beholder dem lukket, vil jeg tro. Hehe... OK da så ser jeg det hvis jeg googler et større bilde (Større bilde). My fault - or my eyes - or my resolution... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Til de som savner flere optiske innganger: Har Z5500 nå, og har det koblet til TVen via optisk kabel. Til TVen er PS3, 360, og PC koblet til med HDMI. Funker som fjell! Jeg forsøkte det samme hos meg, men da fikk ikke høyttalerne flerkanalssignal. PS3en klarte ikke sende DTS gjennom TVen, og da var det ikke så veldig kjekt... Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har Z-5500 digital og den er jeg veldig fornøyd med. Det eneste jeg savner på denne nye versjonen er en evt inngang for USB mikrofon i stedet for bare analog som den sikkert har. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Sexy kontrollenhet i motsetning til Z5500 sin, og i tillegg en del flere innganger. Mon tro om dette kan bytte ut mitt Z-5500, som så kan sendes nedover i systemet (settes opp på rommet hos min mor). Endret 10. mars 2011 av ;P Lenke til kommentar
Hratgard Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Til de som savner flere optiske innganger: Har Z5500 nå, og har det koblet til TVen via optisk kabel. Til TVen er PS3, 360, og PC koblet til med HDMI. Funker som fjell! Jeg forsøkte det samme hos meg, men da fikk ikke høyttalerne flerkanalssignal. PS3en klarte ikke sende DTS gjennom TVen, og da var det ikke så veldig kjekt... Det er nok ikke PS3 som ikke klarer det. Men det faktum at de aller aller fleste TVer sender kun ut stereo lyd via optisk. Så det er fort mulig at Jonern lurer seg selv her. F.eks så sender alle Samsung kun ut stereo lyd via optisk. Tar jeg ikke feil så er toslink egentlig laget kun for stereolyd. Så de fleste systemer som benytter det er også kun stereo. F.eks har du lydkort på pc som har 5.1, dolby digital etc, så må du signalet gjennom Dilby Digital Live (eller tilsvarende) for å encode suroundlyden i et format toslink støtter, da det ikke støtter det native. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg