Mann1982 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hei, Jeg kan ikke latinsk, og jeg har brukt Google translator, men den er ikke helt perfekt. Hva er det latinske ordet for "my shopping guide"? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tviler på at det fins et ord. Del det heller opp: "my" "guide" "of" "shopping" vil være riktig rekkefølge på latin og latinske språk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 På italiensk blir shopping guide: guida di shopping Du finner neppe noe på latinsk (ettersom dette er et dødt språk og shopping ikke fantes på den tiden). Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Shopping som konsept fantes ikke, men shopping som det engelske ordet for å gå å handle fantes jo. De praktiserte jo markeder og en pengeøkonomi. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja, de gamle romerne gikk utvilsomt og handlet. Mer tvilsomt er det at de trengte noen shoppingguide med datidens noe mer begrensede vareutvalg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Definitivt tvilsomt, men ettersom ordet både på norsk, engelsk, italiensk og spansk er bygget opp som et ord sammensatt av flere (hvis man ser litt løst på det) så burde det samme være mulig for latin. Ordet guide er vel ikke umulig å finne ut av tilsvarende for latin, ei heller for ordet handling. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Mitt forslag: Rector commercii mihi Endret 24. mars 2011 av HEAL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå