Odals-kongen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Hei, vurder sterkt å skaffe meg ny telefon da min Nokia N95 (ikke le, har ikke hatt noen god grunn til å bytte den ut) har begynt å leve sitt eget liv... Men problemet er hva skal man velge?? Bruk: ringe, sms, har sansen for unyttig stash og "frihet" rundt apps og tilpassninger, blir nok lite spilling og musikk. Først hvilket os er "best" (sitter med inntrykket at android er det med minst begrensninger??) Når det kommer til telefon så heller det egentlig litt mot en eller annen HTC (fruen har samsung wave og jeg kan ikke si jeg har forelsket meg i den) Har lest litt rundt htc og har følgende spørsmål: -får man ikke "ryddet" i programmer menyen -blir det fort fullt med apps på telefonen (desire s skal vel være bedre der?) -er det en stor fordel med "fysiske" knapper i fronten (desire z, hd og s har vel ikke disse lenger) -er den styreflaten grei og ha (borte på desire s) -hvordan fungerer tastlåsen kjapp og enkel og skru av og på -er kalenderen ovesiktlig og grei -kan man ha flere alarmer samtidig og gi dem navn En av disse frister: desire, desire z, desire hd og desire s (desire s faller mulig bort siden den ikke har kommet enda) Takker og bukker for alle gode innspill. edit: skrivefeil og spesifisering Endret 9. mars 2011 av Odals-kongen Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) -får man ikke "ryddet" i programmer menyen - Med standard programvare får man ikke det så vidt jeg vet. Mulig det går med ekstra programvare. -blir det fort fullt med apps på telefonen (desire s er skal vel være bedre der?) - Sikkert de som klarer å fylle opp med apps, men jeg mener man har muligheter til å legge dem på minnekort? Har massevis av apps selv, men ingen begrensninger så langt. -er det en stor fordel med "fysiske" knapper (desire z, hd og s har vel ikke disse lenger) - Har selv Desire Z og er storfornøyd med den. Jeg bruker egentlig det fysiske tastaturet hele tiden, selv om touch-tastaturet fungerer fint. Liker å ha mye plass på skjermen -er den styreflaten grei og ha (borte på desire s) - Bruker den aldri. -hvordan fungerer tastlåsen kjapp og enkel og skru av og på - Upåklagelig, et kort trykk på av/på-knappen og skjermen er svart (tastelås selvsagt også på) -er kalenderen ovesiktlig og grei - Bruker kalenderwidget og oppgaveplanlegger. De snakker med hverandre, så alt som ligger i kalenderen kommer opp i planleggeren. -kan man ha flere alarmer samtidig og gi dem navn - Yep. Endret 9. mars 2011 av SilverCRX Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Har iphone selv, men synes du kanskje skal gå for android hvis du er ute etter litt mer frihet. Dama har htc desire(ikke HD eller Z. Tastelåsen er som iphone, bare trykke av/på knappen (ikke hold lenge da får du spørsmål om å skru av) relativt raskt og enkelt. Dama skriver meldinger ganske raskt, hun klarte fint overgangen fra Nokia med knapper til touch ( hun er raskere enn meg selvom jeg har hatt iphone to år lengre enn hu XD) Pappa har en N97 med tastatur. Den har såpass sugen touch skjerm at det er nødvendig, men på HTC eller Iphone så synes jeg ikke at det trengs. Utfordringen blir jo seff hvis du skal skrive uten å se på telefonen :/ Siden du er mer gira på apps, og ikke musikk tror jeg Android er best for deg. Min mening Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Ang de fysiske knappene tenkte jeg på de i fronten under skjermen (har blitt touch knapper etter den første desiren), men synes absolutt at tastaturet på z'en ser fristene ut. Når det kommer til Iphone så sitter jeg med inntrykket at Appel vil ha det på sin måte og ferdig med det!! (mulig jeg tar feil) Jeg er heller ikke innterisert å måtte gjøre noe med telefonen, får å få nye muligheter. Som igjen gjør at man mister garantien (jailbreake iphonen er vel noe slikt uten at jeg vet hva man får ved å gjøre det) Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tror en billig, god og robust androidtelefon vil passe deg bra. HTC Desire og Huawei 8800 ville jeg tatt en titt på Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Har lest litt om Huawei og er egenlig skeptisk til et merke jeg aldri har hørt om samt at den forløbig mangler støtte for norsk språk/ordbok. Men da kan det tyde på at det blir en telefon med android os, men er det noen spesielle fordeler med de forskjellige versonene 2.1 til 2.3? (blir vel egentlig et valg mellom 2.2 og 2.3 tenker jeg) Og er det noe negativt/dårlig med desire modellene? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har selv U8800, og har ikke merket noe mangel på norsk språkstøtte annet enn at det medfølgende tastaturet mangler egne knapper for ø og å. Men det er veldig lett å bytte skjermtastaturet til et med de norske tastene. Selv bruker jeg Keyboard from Android 2.3 som automatisk kom med de norske tastene da jeg installerte det på telefonen. Det er en del forbedringer i Android versjon 2.2. Blant annet JIT-støtte som gir bedre ytelse, bedre batteritid, WiFi hotspot (maskinvarebegrensing gjør at U8800 mangler dette), støtte for å flytte apps til minnekort. Tror ikke det er like mange viktige forbedringer i Android versjon 2.3. Men det skal være mindre problem med at man får høy CPU bruk når man tar på skjermen, men det er mest billig-telefonene man merket det på. I tillegg er tror jeg 2.3 versjonen minstekravet for Playstation Suite. Nå har jeg ikke hatt Huawei-telefonen så lenge. Men jeg tror jeg vil foretrekke touch-knapper under skjermen fordi da skjer all navigering med lette berøringer. Men det er mange som irriterer seg over at man kommer borti de i f.eks. spill. Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg vet ikke noe mere om Huawei'en en hva jeg leste på amobil.no Vi savner også et godt norsk tastatur, men det løser vi med gratisprogrammet Scandinavian Keyboard fra Android Marked. Om du foretrekker å bruke T9-tastatur fremfor qwerty, så vil du også komme til å savne norske tegn og norsk ordbok. http://www.amobil.no/artikler/huawei_u8800/89658/konklusjon Jeg tolket det slik at programmet Scandinavian Keyboard fikset språket på qwerty men ikke på t9 og ordbok. Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg vet ikke noe mere om Huawei'en en hva jeg leste på amobil.no Vi savner også et godt norsk tastatur, men det løser vi med gratisprogrammet Scandinavian Keyboard fra Android Marked. Om du foretrekker å bruke T9-tastatur fremfor qwerty, så vil du også komme til å savne norske tegn og norsk ordbok. http://www.amobil.no/artikler/huawei_u8800/89658/konklusjon Jeg tolket det slik at programmet Scandinavian Keyboard fikset språket på qwerty men ikke på t9 og ordbok. Hva skal du med t9 når du har qwerty? Og viss du lurer så er det qwerty om du har den sidelengs eller oppover, viss du skjønner. Og norsk ordbok tror jeg du finner på android market. Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Hva skal du med t9 når du har qwerty? He he, vet ikke... men ser at fruen bare bruker t9 på sin samsung. Blir ikke qwerty tastaturet veldig lite når telefonen er "oppover"? Får man kjøpt apps via telefonen og betaling på telefonregning eller er det visa/paypal som gjelder? Men noen flere htc spørsmål... Hvis man kjøper Desire nå, kommer den med Android 2.2 eller må man oppgradere selv? OG er det noen vits å vente på Desire S? Virker ikke som det er de ekstreme forandringene akkurat (og det blir sikkert litt forskjell i pris og). Det ser sikkert ut som om jeg har bestemt meg for HTC men det er bare å overtale meg til noe annet hvis dere mener HTC ikke er det rette valget. Men kom gjerne med negative ting om HTC også... Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hva skal du med t9 når du har qwerty? He he, vet ikke... men ser at fruen bare bruker t9 på sin samsung. Blir ikke qwerty tastaturet veldig lite når telefonen er "oppover"? Får man kjøpt apps via telefonen og betaling på telefonregning eller er det visa/paypal som gjelder? Men noen flere htc spørsmål... Hvis man kjøper Desire nå, kommer den med Android 2.2 eller må man oppgradere selv? OG er det noen vits å vente på Desire S? Virker ikke som det er de ekstreme forandringene akkurat (og det blir sikkert litt forskjell i pris og). Det ser sikkert ut som om jeg har bestemt meg for HTC men det er bare å overtale meg til noe annet hvis dere mener HTC ikke er det rette valget. Men kom gjerne med negative ting om HTC også... Qwerty blir mindre jo, men det går forsatt fint an å skrive, men viss du sitter i en bil eller på en buss i fart på norske veier, så syns jeg iallefall at det er ganske vanskelig å skrive... På android market så går det ikke an og betale via mobilregningen, det får iallefall ikke jeg til. Tipper du må oppgradere selv til 2.2, men det er bare noen få toucher Eneste negative jeg vet om HTC er jo pris i forhold til F. eks Huawei U8800. Dere må rette meg viss jeg tar noe feil nå asså. Endret 10. mars 2011 av Umuligt Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Da vil jeg takke for all hjelp, valget ble Desire Z. Nå gjenstår det bare å lære seg å bruke den. Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Grattis med ny telefon da! Håper du blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå