Gå til innhold

[Løst]Høyttenkning: Hvilken bærbar til kona?

Anbefalte innlegg

Jeg starter denne tråden for å tenke litt høyt og få noen innspill. Det vil si kona sin 3 år gamle PC gikk fløyten her om dagen og nå skal hun ha ny. Det hun er mest på utkikk etter er noe sånt som:

- Ca 5000 kr

- Ca 14-15 tommer skjerm

- Innebygget webkamera

- HDMI-utgang

- Minnekortleser (SD/SDHC)

- Gjerne litt tynn og lett

- Windows 7, men ikke Starter eller Home basic

Den trenger ikke å ha grafikkort ment for spilling eller innebygget DVD-brenner (vi har en ekstern).

Bare for å ha et sted å starte: Hva synes dere om MSI X-Slim X360?

Jeg vet den er godt over budsjettet men starter der likevel så kan vi jobbe oss nedover i pris etter hvert som vi finner noe som er innenfor kravene til en lavere pris.

Redigert: Eller denne Toshibaen?

Eller denne Lenovoen?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukstype?

Krav til batteri?

Oppløsning/type skjerm?

For 5k får du mye rart med 15" skjerm og hdmi utgang :p

Edit: Sånn for å komme med et forslag.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620038

Lenovo ThinkPad SL510 15.6" HD

Core 2 Duo T6670, 2GB RAM, 250GB HDD, DVD±RW, kamera, BT, W7 Pro

Pris og tilgjengelighet

4.995,-

Ikke den peneste bærbare du får, men det er en arbeidshest uten like til den prisen.

Hadde det ikke vært for at jobben gir meg bærbare til bruk og missbruk, hadde denne, eller en dyrere versjon, vært noe jeg seriøst hadde vurdert.

Men jeg misstenker at jeg kanskje har et litt annet behov og bruksmønster enn din fru.

Endret av lain
Lenke til kommentar
1. Brukstype?

2. Krav til batteri?

3. Oppløsning/type skjerm?

1. Surfing

2. Minst 3 timer

3. Ingen spesielle krav til skjermtype og oppløsning (Finnes det noe annet enn 1366x768 i denne prisklassen?)

Takk for konkret forslag. :) Den ser ok ut i forhold til kriteriene, men jeg tror vi kan "trimme" spesifikasjonene og/eller prisen litt mer. F.eks litt mer ram og større harddisk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fin pris Xmir, men jeg likte The Saint sitt forslag til 3995 kr bedre. De 500 kronene i mellomlegg gir mer ram, større harddisk, større skjerm, raskere prosessor og raskere grafikkort. Altså ganske mye for bare 500 kr ekstra.

Jeg har hørt mye negativt om blant annet HP sin byggekvalitet. Har Lenovo noe lignende som den HP-maskina til 3995 kr? Er Lenovo G565 bra? Ups, den mangler vist HDMI og får dårlig resultat her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fin pris Xmir, men jeg likte The Saint sitt forslag til 3995 kr bedre. De 500 kronene i mellomlegg gir mer ram, større harddisk, større skjerm, raskere prosessor og raskere grafikkort. Altså ganske mye for bare 500 kr ekstra.

Jeg har hørt mye negativt om blant annet HP sin byggekvalitet. Har Lenovo noe lignende som den HP-maskina til 3995 kr? Er Lenovo G565 bra? Ups, den mangler vist HDMI og får dårlig resultat her.

Hei.

Ja HP har ikke altid den beste bygge kvaliteten. Der er normalt sett Lenovo hakket bedre. Lenovo er jo tross alt egentlig IBM... HP gir mye for pengene. Men Lenovo er som regel bunnsolide men dyrere. Men ingen regel uten untak. Jeg har selv en HP G7000 som er ca 3 år gammel som jeg har vert kjempe fornøyd med. Bruker den som arbeids pc. Men HP har hatt batteri problemer. De kalte til bake disse. Erstattet batteriet gratis. Eneste jeg ikke er fornøyd med på min er tastaturet. Synes HP kunne ha brukt en litt tykkere aluminiums plate bak tastaturet. Har måtte tatt det ut og rettet platen. Men har ellers vert en stabil og god pc.

:innocent:

Lenke til kommentar

Hei.

Ja HP har ikke altid den beste bygge kvaliteten. Der er normalt sett Lenovo hakket bedre. Lenovo er jo tross alt egentlig IBM...

Lenovo kjøpte pc-avdelingen fra IBM for noen år siden, mer spesifikt Thinkpad og Thinkcentre maskinene. Ideapad er en av lenovos egne linjer, og har ikke så veldig mye med thinkpad å gjøre.

Lenke til kommentar

Hei.

Ja HP har ikke altid den beste bygge kvaliteten. Der er normalt sett Lenovo hakket bedre. Lenovo er jo tross alt egentlig IBM...

Lenovo kjøpte pc-avdelingen fra IBM for noen år siden, mer spesifikt Thinkpad og Thinkcentre maskinene. Ideapad er en av lenovos egne linjer, og har ikke så veldig mye med thinkpad å gjøre.

Var nok litt rask her ja. Har selv bare hatt Thinkpad modellene fra lenovo. Og de er bunn solide! Men litt dyre i forhold til specs...

:innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er fortsatt mulig å få tak i noen gamle hyllevarmere med 16:10 (1280x800) oppløsning. De har elendige specs i forhold til prisen.

Jeg har gjenopplivet min 7 år gamle bærbare PC med 1600x1200 og fryder meg med den herlige skjermen. Ytelsen er faktisk OK, men det er dessverre ikke alt som fungerer lengre. F.eks er det ingen lyd, bare USB 1.1, minnekortleseren tar ikke kort over 2 GB og biosbatteriet er flatt så jeg må stille datoen hver gang jeg starter den. Men skjermen er så bra at jeg ikke har lyst til å skrote den heller. USB lydkort har jeg på vei i posten, minnekortleser har jeg eksternt og biosbatteriet skal byttes hvis jeg kommer til.

Men nok dagdrømming, HP G62 er bestilt for 3490 kr.

Takk for innspill alle sammen. :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...